40 de ani de muzică – 10 gânduri personale

Nicu-Alifantis-40-de-ani

1) Nu pot pune mâna amintirilor pe acel moment exact în care am ascultat prima piesă cântată de Nicu Alifantis. Îl asociez totuși, poate fără motiv anume, cu perioada Verde de-albastru și cenaclul mic și frumos pe care îl ținem la Casa Memorială Nichita Stănescu din Ploiești. E posibil totuși că am auzit-o pe mama fredonându-i cândva piesele. De atunci, muzica lui are gustul naivității adolescentine.

2) Mi-am trăit cea mai imposibilă poveste de dragoste pe fundalul unei piese de-a lui. Aceea mereu în contra-timp. Inevitabil, de fiecare dată când o aud, în fața mea apare imaginea acelui băiat care o fredona la mal de mare, pe vreme când eram amândoi copii. De atunci, muzica lui are gustul poveștilor.

3) Nu țin minte nici primul concert la care am fost. A fost însă târziu, când deja îi știam piesele și țesusem cu ele pânză de amintiri cu poezie. Țin minte exact seara când l-am ascultat alături de Cântece de Șemineu Band. Rescrierea unor teme cunoscute, descoperirea cu uimire frumoasă, a unor piese noi. Și modul perfect în care toate instrumentele de pe scenă aveau loc acolo. De atunci, muzica lui are gustul inovației și perfecțiunii.

4) Alba Iulia 2011. Trebuia să plec exact în seara în care el urma să aibă recitalul. M-am strecurat cuminte pe un scaun, în sala mare, în timpul repetițiilor. Momentul în care Ploaie în luna lui Marte mi-a intrat pe sub piele. De atunci, muzica lui are energia aparte care îți ține somnul și oboseala deoparte.

5) Premiile ForeverFolk 2010. Domnul Nicu Alifantis câștigase trei premii din cinci. Atunci am văzut artistul în ipostaza omului care ne-a încurajat în nebunia noastră. Nu de dragul premiilor, căci timpul trecut de atunci până acum ni l-a păstrat aproape și ne bucurăm de acest lucru. De atunci, muzica lui are gustul perseverenței și a momentelor în care nu te mai întrebi dacă să mergi înainte.

6) Am avut două albume Cântece de Șemineu. Nici unul nu mai este la mine, pentru că m-am simțit datoare să le dau și altora. Așa cum faci cu veștile bune, florile de câmp sau poveștile cu morală universal valabilă. Le-am ascultat seri la rând și știu că într-o zi îmi voi adormi copilul cu ele. De atunci, muzica lui are gustul liniștii depline.

7) Întâlnirea dintre mama și Nicu Alifantis. A fost aproape întâmplătoare, chiar dacă nu cred în coincidențe. S-a produs la concertul aniversar al Lunii Pătrate, cu el invitat special. A fost o singură piesă. Destul pentru a fi trasă de mânecă cu mai vreau. De atunci, muzica lui are gustul momentelor pe care le împarți cu omul care ți-a fost plasă de siguranță, mentor și responsabil cu adusul cu picioarele pe pământ încă de la naștere.

8) Și pentru că vorbeam de întâlnirea de mai sus, mi-aș dori să o pot aduce pe 20 sau 21 mai la Opera Națională, pentru lansarea albumului Mozaic. Acel album care este o poveste în sine, despre toate momentele adunate în acești 40 de ani, o poveste cu vechi și nou, cu femei și prietenie, cu bucăți pe care le lipești pentru a descoperi totul. De atunci, muzica lui va avea gustul regăsirii.

9) E inevitabil. Atunci când asculți Nicu Alifantis asculți poezia și muzica, fără a le putea separa. Asculți omul cu chitara sau omul alături de care cântă alți muzicieni de valoare. Și toate acestea le transpui, fără niciun fel de efort, în poveștile tale. Îți trăiești iubirile, melancoliile, serile de vară, sau îți proiectezi visele, fugi pe tărâmuri de vis și te joci de-a v-ați ascunselea într-un univers în care lucrurile sunt mereu noi. Și atunci, muzica lui aparține doar timpului afectiv.

10) La mulți ani muzicali, domnule Nicu Alifantis! Și mulțumesc!

6 gânduri despre &8222;40 de ani de muzică – 10 gânduri personale&8221;

  1. Și de atunci, și de acum, muzic alui are gustul muzicii lui Nicu Alifantis, unul dintre iubiții mei în muzica folk și nu numai!
    Iar tu, capeți gust de folk! Pentru totdeauna!

  2. Brrr… mi s-a facut pielea de gaina🙂
    Imi place Alifantis de cand ma stiu sau poate mai dinainte… Poate de-asta am ales sa ma nasc de ziua lui😉

  3. […] Campanie-Surpriză BlogalInitiative: Cristina, Cabral, Cristi,  Oltea, Cristina, Auraș,Claudia, Ruxa, Dan Byron, Gabriel,  Chinezu, Nicu, Make, Cristian, Alina,Alexandra, Dragoș, Răzvan, Cătălin, Daniela, Silviu, Ciprian, Valentin, Ioan,Istvan, Alexandra, Andreea, Camelia, Robert, Sabina, Ionela, Răzvan, Adrian,Oana, Georgiana, Raluca, Marius, Silvia, Vali, Zolty, Hristo, Andreea, Zamfir,Ștefan, Giulia, Gabriel, Elena, Robert, Vecinadeblog, Sorinel, Mircea, Olimpia,Alexandra, Mădălin, Iuliu, Dragoș, Mihaela, Elly, Ioana, Mihaela, Crina, Oana,Despresufletulmeu, Gabriela, Oana, Carmen, Andreea, Daniel, Dana, Alina.(Listă “Vinovat”, preluată de la Vlad) […]

Lasă un răspuns

