Idei cosmetice din frigider și cămară

No, atât m-am dez-agitat săptămâna asta, că aproape am uitat că am blog. Bine că nu uită el de mine, mă mai trage de mânecă și-mi aduce aminte că dacă nu scriu, uit cum se face asta 🙂 Așa că, am revenit. Săptămâna de pauză a prins bine, am niște cărți faine de povestit, am aflat niște povești din lumea muzicii care trebuie scrise și niște întâlniri care se așează pe făgașul normal, departe de furtuni și ploi venite din senin.

Parte a ritualului de care vă povesteam săptămâna trecută e curățenia. Am început cu aia din casă, două seri au fost suficiente pentru a reda garsonierei un aer nou, de care avea nevoie. Ieri m-am bucurat că nu m-am aventurat să spăl și geamurile, sigur aș fi suferit să le văd pline de praful de după ploaie. Apoi au urmat niște ore bune de răsfăț pentru mine.

Nu știu fața voastră cum se comportă vara, dar a mea are nevoie de ceva mai mult decât de ritualul demachiat-tonifiat-cremuit. Ba se usucă de la soare și praf, ba lucește crunt de la umezeală, ba pierde orice urmă de luminozitate din cauza faptului că eu vara nu dorm (nu e nicio aluzie la piesă, nici nu petrec excesiv, dar atunci când e cald și zăpușeală mă odihnesc printre picături).

Și cum m-am lăsat de mult de cheltuitul banilor prin magazine de cosmetice pentru măști și scrub-uri, am apelat cu încredere la frigider și cămară. Vă las și vouă câteva idei despre cum puteți obține rezultate bune, cu puțină răbdare și cu și mai puține cheltuieli. La ora care vă scriu, fața mea e fericită și eu sunt cam la fel 🙂

Peeling-ul. Partea aceea dintr-un tratament cosmetic care elimină celulele moarte și o pregătește pentru hidratare. Rețeta mea de azi: zaț de cafea+miere+iaurt grecesc. Merge de minune și mălaiul în loc de zaț (dar eu nu aveam) și uleiul de măsline în loc de iaurt (nici din ăsta nu mai aveam 🙂 ). Zațul de cafea elimină celulele moarte, mierea e nutritivă și are o grămadă de vitamine (B1, B2, B5, B3, A, C, D şi K), acizi organici, săruri minerale, dar și proprietăți calmante, cicatrizante, hrănitoare, tonifiante, antioxidante şi de regenerare (sursa), și iaurtul hrănește, hidratează, ajută la uniformizarea tenului și la strângerea porilor, fiind o sursă bogată de calciu, acizi grași, zinc și probiotice

Masca. Care e o combinație de mască de curățare cu una de hidratare. Anume – niște argilă praf (eu folosesc de la Farmec, de mult-mult timp și sunt mai mult decât mulțumită) + un castravete dat prin răzătoare + o linguriță din același iaurt. Uneori mai folosesc banană sau caise, pentru că sunt foarte hrănitoare și au efect răcoritor. Se întinde amestecul de față și stai cu el. 20-30 de minute. Despre beneficiile argilei citiți aici, despre iaurt am scris mai sus. Castravetele închide porii, reduce inflamațiile și diminuează cearcănele, iar dacă aveți probleme cu acneea și punctele negre e un ajutor în plus. Mie îmi place și senzația de rece pe care o are masca aceasta, de-asta o folosesc vara cu mare încredere.

Pont: pentru că e o mască cu care stai ceva timp pe față, ideal e ca ingredientele lichide să nu fie foarte multe și să aibă o consitență destul de vâscoasă. Nu de alta, dar se duce pe apa sâmbetei relaxarea dacă stai juma de oră stresată că murdărești toată casă de argilă. Se îndepărtează cu apă călduță.

Tonifierea. Ceai verde combinat cu mentă. Eu îmi o dată la câteva zile o infuzie (jumătate de cană de apă + o linguriță de ceai verde + o linguriță de mentă, lăsate la infuzat 5 minute și strecurate apoi), o țin în frigider. Cantitatea de mai sus ajunge pentru 3-4 zile. E răcoritor, iar ceaiul verde e un combatant de minune al ridurilor.

Anti-cearcăn. Se iau două felii de castravete (eventual le păstrați din cel pentru masca ce mai sus) și se aplică pe zona de sub ochi. Da, e cam atât de simplu 🙂

Rezultatele: o față care poate ieși liniștită din casă, fără a o îngreuna cu tone de fond de ten. Și senzația de bine. Iar cu banii rămași poți ieși liniștită cu fetele la o cafea, să le povestești ce ai mai găsit prin frigider și cămară 🙂

Sunt curioasă, dintre cititoarele mele: cine mai folosește asemenea tratamente și în ce combinații?

Să aveți o duminică senină!

(sursa foto)

Lasă un comentariu