Cum m-am apucat de citit Milan Kudera

Multa vreme nu am citit Kundera. Nu stiu exact de ce, cu toate ca aveam in biblioteaca Lentoarea si Iubiri caraghioase, cu toate ca mi-l lauda toata lumea pe toate partile sau mi-l critica si cu toate ca numele facea sinapsele mele sa faca tic-ta, tic-tac…Si uite ca acum vreo trei saptamani, fiind prin Carturesti cu o colega de munca, imi propune sa imi aduca spre lectura „Insuportabila usuratate a fiintei”. Intrucat ma aflam intr-o perioada propice apucatului de citit noi carti (licenta, examene, deadline-uri la munca), nu am putut refuza.

Pana mai acum vreo doua zile nu am avut timp sa o ma apuc de ea, dar gata, ieri m-am asezat in pat si am deschis-o. Si trebuie sa spun ca imi place. Ca domnul Milan Kundera are un fel de a scrie care nu eseu, si nu e nici roman, sau e si eseu e si roman. Intamplarile din roman sunt completate de observatiile privind raporturile dintre trup si suflet si greutatea poverii individului, iar momementele de eseu sunt rupte de exemple din viata Terezei si a lui Tomas. Personajele sunt conturate treptat, le descoperi cu fiecare pagina, si incepi mai apoi sa le distingi esenta. Tereza nu e in primele pagini decat femeia care vine in Praga pentru Tomas si ii schimba acestuia toate convingerile de ordin sentimental, iar Tomas nu e decat un medic cu multe amante si ulterior o sotie stabila. Dar povestea spusa de Kundera e mai mult decat poveste Terezei sau a lui Tomas, e mai mult decat incursiunea prin vietile lor trecute sau prin posibile raspunsuri la crize esentiale, e o incercare de raspuns pentru intrebarea:”…este, intr-adevar, greutatea cumplita si usuratatea frumoasa?”.

Cred ca imi place Kundera. Cel putin la prima degustare. O sa mai incerc ulterior cate ceva.

 

 

2 gânduri despre &8222;Cum m-am apucat de citit Milan Kudera&8221;

  1. De ceva timp, si mie imi face cu ochiul aceasta carte din raft. prima oara cand am azuit de ea am crezut ca e vorba de ceva filosofie, din cauza titlului… dar desigur, e intodeauna un mod superficial de a privi lucrurile, fiindca nu poti judeca o carte dupa coperta sau in cazul meu, titlu….

  2. Nu stiu daca ai prins prima parte a postului…eu nu citeam Kundera pt ca mi se parea „prea” popular. Asa ca…nici criteriile mele de alegere a cartilor nu sunt tocmai bine stabilite. Citesc pentru ca: am auzit de autor, imi place cum suna titlul, sau pur si simplu imi face cu ochiul cartea…Nu tocmai obiectiv 😀

Lasă un răspuns

