Decembrie bi-tri-pulri-polar

Se întâmplă în fiecare an, cam o dată cu 1 decembrie. Când omul din spatele ideii de sareadinbucate (total offtopic, dacă nu știți ce cadou să-mi faceți de Crăciun, mi-am propus că în al șaptelea an de bătut câmpii pe blog să o fac pe un domeniu cu .ro🙂 ) se transformă. Partea proastă e că nu se transformă într-un singur om, ci în vreo câteva personalități multiple, care se bat cap în cap.

Starea 1. aș dormi non-stop. Un fel de reacție fizică a gândului că particip cumva pe din afară la cea mai haotică parte din an. Apoi, mi-aș închide telefonul. Lipsa de energie e mai aprigă decât în cele mai crunte astenii și uneori mă simt vinovată până la cer și înapoi că nu pot răspunde cu la fel de multe zâmbete cât mi se oferă.

Starea 2. agitația. asta apare de obicei între 10 și 15 decembrie. Când realizez că încă nu am găsit cadourile perfecte, că nu am timp să merg la cumpărături (că la ora 7 seara numai chef și stare de alergat prin oraș nu mai am – vezi starea 1), că parcă ideile pe care le aveam nu sunt așa bune și…stai așa! nici anul ăsta n-am reușit să-mi organizez bugetul din timp. Îmi dau două palme peste ochi și încerc să transform agitația în ceva productiv. Îmi place la nebunie să caut cadouri simpatice pentru oamenii simpatici din viața mea. Doar că trebuie să mă calmez pentru asta.

Starea 3. agitația din nou. De data asta cea casnică. De obicei, merg acasă la mama de sărbători, că nu mă pasionează să stau să îmi împart cadourile singură sub brad🙂 Cu toate acestea, mi-am făcut un obicei de a îmi face brad în weekendul de dinaintea Crăciunului. Doar că de obicei, același weekend coincide cu cel în care trebuie să merg după cadouri, și cu dorința bruscă de a monta bradul într-o casă curată-lună.

Starea 4. melancoliile. Cumva legate cu stare 1. Combinate cu dorința de a fugi în lume vreo câteva luni. În perioada asta mă apucă brusc bilanțul alegerilor personale, trasul cu ochiul prin inima apropiaților, și vulnerabilitatea (aia pe care nu o recunosc în restul de 11 luni din an nici picată cu ceară🙂 ) de domnișoară care-i în afara unui cuplu mi se așează cuminte printre oase. E perioada din an când văd cele mai multe filme siropoase, mănânc cea mai multă ciocolată, și stau cel mai mult în casă. Starea asta vine în valuri, și în timp am ajuns maestră în a o ignora sau a o pune pe seama stării 1.

Starea 5. naivitatea. Există o bucată din mine care caută bucuria în zilele de decembrie. Pentru un om dependent de lumină a face asta în timpul liber (când e mai mult întuneric) este mai mult un exercițiu de voință. Cu toate astea, cred că iertările, împăcările și oamenii sunt de principiu mai buni la final de an.

Starea 6. copilul. Aștept cu nerăbdare cozonacii făcuți de mama. Dimineața de lângă brad, chiar dacă pot ghici cadoul. Orele de dinainte, când vânez liniștea pentru a așeza partea mea acolo. Mă bucură telefoanele nesperate, întâlnirile făcute în fugă, îmbrățișările care parcă își capătă mai mult sensul. Urmăresc traseul lui Moș Crăciun, citesc din nou despre minunea nașterii din Betleem, îmi aduc aminte în permanență că totul este despre speranță și stele care ne ghidează drumul.

Jonglez constant cu toate aceste stări, timp de o lună. Pe unele încerc să le cresc, pe altele să le ignor sau să le vindec. Și, cu toate acestea, în fiecare an după 1 decembrie am impresia că mai multe Oane iau locul uneia singure și chiar dacă asta mă amuză de cele mai multe ori, îmi dau seama că uneori pot să par un pic nebună pentru cei de lângă mine. Trece de la 1 ianuarie, până atunci vă doresc să vă întâlniți doar cu partea bună și senină a acestor personalități🙂

(sper doar că nu sunt singura care-i așa😀 )

Lasă un răspuns

