It’s all about jazz. That’s all about Alba Iulia.

alba jazz_14”Respecta-ți vocea. Ca sa o respecți, trebuie sa o iubești. Ca sa o iubești trebuie sa o asculți. dacă vrei sa cânți trebuie sa înveți sa te asculți” (Ozana Barabancea)

Cam așa se rezuma scurtul meu popas de două zile în cea mai frumoasă cetate pe care o puteți vedea în România. La ascultat și iubit. Nu în ultimul rând, la respect față de ceea ce văd și ascult.

Alba ne-a așteptat cu soare și cu verde, așa cum nu am văzut-o până acum. M-am bucurat de terasa de la Art, cu mese ascunse printre copaci, și cu mereu alți căței simpatici care să te întâmpine la intrare. Mi-am luat timp pentru a mă plimba agale pe potecile cetății și am văzut câte s-au finalizat în ultimii doi ani și m-am liniștit în combinație de verde-albastru.

În toată Cetatea se văd din loc în loc steaguri cu Alba Jazz. În Piața Mare, la ceas de seară, curioșii se adună în jurul scenei, pentru a vedea ce se întâmplă. Unii pleacă mai departe. Cei mai mulți rămân, atrași de mirajul sunetelor. Ca jazz-ul nu e un gen ușor de abordat o știam. Să vrei să construiești un public nu neapărat format, dar cel puțin interesat de acest gen, este un gest ce ascunde un strop de nebunie și o tonă de drag pentru muzică și pentru oameni. Cam așa îi simt pe oamenii din spatele Festivalului Alba Jazz, ajuns în acest mai capricios, la cea de-a treia ediție.

Am ajuns la hotel preț de câteva minute, pentru a trece la haine mai groase și pentru a ne așeza un pic mințile la loc, după ce un masterclass de voce susținut de Ozana Barabancea ni le-a dat un pic peste cap. La modul cel mai bun și sincer.

Aseară am avut jazz contemporan cu Lucian Ban. În recitalul de azi trebuia să fie Carsten Dahl, dar din motive de sănătate nu a mai ajuns. Așa că ne vom bucura de Stan Zamfirescu (alături de Orchestra de Cameră a Județului Alba), Maria Răducanu (cu o chitară și-atât, ipostază destul de rară, cu atât mai mult apreciată) și Ozana Barabancea & Band (că de ce să merg să o ascult în București când pot veni până la Alba să fac asta?🙂 )

Alba Jazz e un festival la început, ce învață să crească alături de oamenii care îi sunt aproape. Poate de aceea sunt atât de deschiși și gata să meargă de la an la an mai departe. Mi-am dorit să ajung de la prima ediție, s-a nimerit să fie la a treia. Mă bucur că e așa. Profanul în ale muzicii jazz din mine e fericit, pentru că învață. Și mai vrea să vadă.

PS: povestitorul din mine e mulțumit și împăcat, Alba Iulia i-a dăruit doza de farmec și de idei de care avea nevoie.

Organizator: Consiliul Județean Alba, cu sprijinul Primăriei Municipiului Alba Iulia

Parteneri: Asociația Cultur’ART, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Art Cafe Downtown, Framm’s, Liceul de Arte „Regina Maria” Alba Iulia, Transylvania Cultural Community, Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia, Green Hours Jazz Club, Asociația „Țara Vinului”

Lasă un răspuns

