As cam merge sa-l ascult pe Billy Idol

Să o luăm într-o ordine logică. Îmi plac concertele. Masele de oameni care respiră muzică, artiştii care îţi transmit energia dinspre scenă spre mâinile tale, oamenii care reuşesc mereu să se reinventeze atunci când vine vorba de munca în care investesc timp şi – dincolo de toate – suflet.

Îmi plac concertele-surpriză. Cele la care merg având o idee relativ necunoscută despre cei de pe scenă şi despre muzica lor. Deseori, îmi e deajuns o simplă recomandare pentru a îmi cumpăra un bilet la un anume concert. Şi de fiecare dată când s-a întâmplat acest lucru am avut parte de momente care mi-au rămas impregnate în memoria afectivă. Mersul la un concert fără aşteptări te face să simţi mult mai bine ceea ce întâmplă acolo, te face extrem de atent la ceea ce vezi şi auzi şi îţi poate schimba percepţia asupra unui gen muzical aşa cum nu o pot face zeci de fani şi sute de vizionari pe YouTube.

I walked the world to you, babe
A thousand miles for you
I dried your tears of pain
A million times to you

Când vine vorba de Billy Idol primul lucru care îmi vine în minte este Rebel Yell. Şi un zâmbet complice ataşat, pentru că – într-o perioadă în care eram agitată emoţional şi un mic dezastru relaţional – unul din oamenii care îmi erau în prejmă mi-a trimis melodia şi mi-a spus că e piesa mea. M-a amuzat atunci asocierea, rămâne totuşi o parte din ceea ce a văzut cineva în mine.

It’s a nice day to start again
It’s a nice day for a white wedding
It’s a nice day to start again

A fost o dată o nuntă altfel. Într-un colţ uitat de lume, la marginea unui râu. O mână de oameni veseli, mireasa cu ie şi buchet de flori culese din poiană. Şi piesa asta, alături de încă vreo  zece, ascultate pe repeat timp de ore în şir. Pentru că aveam un singur CD la noi 🙂 Cam de atunci, White Wedding are sonoritatea unor întâmplari neprevăzute şi a unor oameni al căror râs e molipsitor. Plus câteva ore în care am disecat “ce a vrut as spună poetul” în câticel🙂

Vorbind cu Make despre concertul din România a lui Billy Idol mi-a spus că e musai să ajung. Pentru că el l-a văzut deja, în 2006, şi pentru el a fost o revelaţie. Apoi cum îl ştiu pe Make de destul timp pentru a fi sigură că nu e uşor de impresionat muzical şi că nu ţin minte să îmi fi recomandat ceva care să nu îmi placă, am luat la săpat puţin interneţii.

Billy Idol e o legendă a muzicii. Asta ştiam şi fără Google, doar pentru că e recunoscut ca unul din acei copii teribili ai muzicii. Nu cântă nici rock, nici punk sau le face pe amândouă, cert e că piesele lui intră în categoria aceea de muzică care îţi rămâne undeva, în minte, o dată ce i-ai prins ritmul. A început în Anglia ca vocal al trupei de punk Generaţia X. A plecat apoi in State şi prin asocierea cu un alt geniu muzical – chitaristul Steve Stevens – a ajuns să fie cunoscut în toată lumea.

 If I looked all over the world
And there’s every type of girl
But your empty eyes seem to pass me by
And leave me dancing with myself

In octombrie 2014 Billy Idol lansează autobiografia Dancing with mysef, dar şi primul album de studio din 2005 încoace. Până atunci, se opreşte în Bucureşti şi Cluj Napoca, pe 29 – 30 iunie. Şi când vine o legendă rock în vizită e bine să îţi faci timp să mergi să o vezi. Pentru că omul ăsta a scris niţică istorie muzicală şi oricum mi-l imaginez având o energie de copil teribil, iar alături de Stevens sunt sigură că spectacolul e garantat (dacă adaug şi recomandarea de mai sus deja ar trebui să am biletele luate).

Apropo de biletele, acestea au avut o ofertă specială până pe 25 martie, dar dacă nu aţi apucat să le cumpăraţi nu-i bai. Pentru Bucureşti, până în ziua concertului preţul este 160,5 lei (iar dacă vreţi la Golden Ring acesta este 214 lei), şi sunt disponibile online pe www.eventim.ro sau prin reţeaua Eventim (magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librariile Humanitas, librariile Cărturești).

Un gând despre &8222;As cam merge sa-l ascult pe Billy Idol&8221;

Lasă un răspuns

