o idee despre comparația dusă la extrem

ne comparăm constant și inutil cu cei de lângă. vrem părul lucios al colegei de birou, job-ul de la etajul de vizavi, soțul vecinei și mașina tipului de pe trotuar. avem tendința bolnăvicioasă să comparăm în fiecare moment cu o entitate necunoscută, măsurată în succesele vizibile ale unui individ oarecare de lângă noi.

acum ceva timp m-am întâlnit întâmplător cu o amică ce lucrează cu copii bolnavi de sindromul Down.  și îmi spunea că cel mai frumos lucru e atunci când îi vezi că au avansat azi cu un pas mai departe de ieri. comparat cu un copil sănătos, avansul e insesizabil. comparat cu lupta imensă pe care o duc în fiecare zi, are valoarea unui zâmbet inestimabil și a senzației că poți dărâma munții.

mai mult ca oricând am simțit importanța comparației cu sine pentru a vede unde te afli, nu cu cel de lângă. dacă pe propria scară de valori și vise simți că ai ce îmbunătăți (și, teoretic, așa ar trebui să fie constant, căci dacă nu atunci ești doar plafonat și blazat), atunci mergi de luptă înainte. și bucură-te de pașii tăi, uneori mici în comparație cu cei de lângă. uită-te în oglindă (aia interioară, nu cea care acoperă ușa dulapului) și vezi unde mai ai de lucrat ca să îți fie bine cu tine. și compară-te mereu pe tine la modul prezent cu cel de ieri.

la urma urmei, ajung la vorba pe care mi-a spus-o mama cam de când am început să mă descurc singură cu viața mea, că cea mai importantă persoană pe care o am în preajmă sunt eu. iar dacă la final de zi ajung să mă construiesc ca o sumă de comparații cu cei de lângă, s-ar putea să îi urmăresc doar pe ei și să uit să am grijă de mine.

mai ales acum, că e primăvară🙂

e cam atât de simplu să creezi o lume mai bună.

Lasă un răspuns

