Cărțile lui 2013

Nu știu dacă anul trecut am citit mai mult sau mai puțin decât în alți ani. Dacă până la un punct puteam face comparații pentru că scriam pe blog despre toate cărțile citite într-un an, am renunțat la asta acum vreo doi ani. Știu cu siguranță că am citit cărți mai ușor de digerat față de alți ani, am căutat mai degrabă povești sau descrieri, evadări temporale și imagini din cuvinte menite să îmi deschidă noi bucăți de imaginație. Asta pe fondul unui an în care am folosit cărțile ca un tertip de evadare, mai degrabă decât instrumente pentru a mă dezvolta. Dacă a fost bine sau nu, nu prea știu. Cert e că mi-am propus ca anul acesta să citesc un pic mai organizat și fără pauze majore. Și să mă reapuc de recenzii🙂

Una peste alta, m-am bucurat tare când am văzut inițiativa domnului Chinezu de a creea o Bibliotecă a Bloggerului Român, prin centralizarea cărților de care s-a bucurat blogosfera în 2013. Mi se pare mișto ideea pentru că prea multă lume acuză generația 25-30 că trăiește numai între taste și telefoane și nu citește nimic mai mult decât mailul. Pentru că există în biblioteci o avalanșă de cărți și e uneori greu să le faci față, cu atât mai mult să le selectezi și uneori recomandările sunt binevenit. Mai ales cele venite din inimă, nu din critica profesionistă🙂

Așa că mai jos lista de cărți ale anului trecut, primele cinci cărți mi-au mers direct la inimă din varii motive. Oricum, sunt cărțile pe care le-aș recomanda fără dubii din lecturile anului trecut. Acolo unde am scris despre ele v-am lăsat și link-ul, iar titlurile le-am lăsat exact în limba în care am citit cartea. În rest, dacă ai și tu un blog și ai citit în 2013, Biblioteca Bloggerului Român își completează rafturile până pe 31 ianuarie.

Iar căutând linkurile mi-am dat seama că frumos din partea mea ar fi să actualizez și eu pagina despre cărți a blogului🙂

The Time Traveler’s Wife, Audrey Niffenegger

Hoțul de cărți, Markus Zusak – cu cartea asta mi-am terminat anul, mi-a umplut zilele de vacanță de zâmbet (fără ca subiectul să fie unul foarte vesel), și mi-a spus o poveste despre război așa cum nu aș fi înțeles-o altfel. O să scriu despre ea curând.

Everything Is Illuminated, Jonathan Safran Foer

În căutarea fericirii, Bertrand Russel

The Year of Magical Thinking, Joan Didion – cred că e singura carte despre care nu am putut să scriu, cu toate că am vrut. Am încercat de vreo două ori chiar și m-am oprit mereu. Joan Didion face o radiografie brutală, sinceră și extrem de personală a ceea ce înseamnă pierderea unui om drag. Pierderea aceea care te golește de sens. Fraze scurte, bucăți de singurătate, întrebări, și puterea de a o le strânge pe toate și a le da mai departe. Mi-a plăcut, chiar dacă nu e nici pe departe o lectură plăcută.

Dinți albi, Zadie Smith

Ali și Nino, Kurban Said

Randez-Vous, Christine Angot

Cum am devenit prost, Martin Page

Papesa Ioana, Donna Woolfolk Cross

Sanctus, Simone Toyne

Cheia, Simone Toyne

Seria The Cousins’ War, semnat de Philippa Gregory ( The Red Queen, The Kingmaker’s Daughter, The Lady of the Rivers, The White Princess)

Seria The Tudor Court, de aceeași Philippa Gregory (The Constant Princess, The Other Boleyn Girl, The Boleyn Inheritance, The Queen’s Fool, The Virgin’s Lover, The Other Queen)

Șoseaua Cățelu 42, Alina Nedelea

Cronicile genocidului, Radu Aldulescu

Hotel Universal, Simona Sora

Craii și morții, Dan Stanca

Lasă un răspuns

