Lecția de luni

Dată la ceas de seară, undeva în Crângași, într-o sală în care am intrat cu ochii mari de uimire ai copilului care descoperă un nou teren de joacă. Pentru mine și Avalanșa mea dragă, locul de joacă a luat forma unei săli de escaladă, terenul fiind format din câțiva zeci de metri pătrați de pereți plini cu prize colorate.

Lecția a fost simplă: uneori, modul în care vrei să faci intuitiv un lucru este cel greșit. Pentru a face lucrurile corect (și mai apoi frumos) e nevoie de tactică, de strategie, de capacitatea de a trece peste ceea ce pare facil și a gândi fiecare mișcare. Și întotdeauna contează omul capabil să îți dea destulă încredere. Că poți ajunge până sus și mai ales că te va susține atunci când vei coborî. 

A fost prima întâlnire cu escalada. Și dragoste la prima vedere, chiar dacă mâine știu că o să îmi simt fiecare mușchi din corp încordat la maxim. Un om care a avut grijă de noi, cu răbdarea pe care o ai atunci când copiii sunt atât de bezmetici încât sunt în stare să le lovească de toate colțurile jucăriilor încercând să le găsească un sens, ne-a făcut să râdem, să avem curaj, să ne adunăm.

Azi am descoperit că escalada nu e despre forță, e despre dans. Și pentru că mi-a plăcut atât de mult, luna viitoare încep cursurile de inițiere. Și abia aștept să văd câte lecții voi învăța pe parcurs. E un fel de provocare personală, care și-a găsit un moment bun de a apărea în viața mea. Și o colegă pe măsură.

A fost o luni frumoasă. Ceea ce sper că ați avut și voi.

Lasă un răspuns

