Cum scapi de melancoliile de toamnă

Am mai spus-o pe blog: nu mă înțeleg bine cu toamna. Și nici ea cu mine, că doară de-aia îmi e somn în permanență, spatele meu dă semne de viață proprie (noroc că am aflat că e doar semn de adaptare și trece repede), și aș putea plânge de vreo 10 ori pe zi. Fără motiv. Cu tot cu motive aș plânge în permanență :)). Acum, că îmi place, că nu-mi place e bine instalată, trebuie să port din ce în ce mai multe straturi de haine și s-a dus momentan perioada când aveam timp destul să fug de la job în parc și să prind și destulă lumină pentru a mă bucura de copaci. Și oricum mi-am propus de ceva timp ca atunci când nu îmi place ceva să găsesc ceva care să-mi placă la schimb. Așa că, short list de chestii bune de făcut pe vreme urâtă și care să vă umple de energie. Bineînțeles, se poate completa🙂

1). Apucă-te de gătit. Nu trebuie să fie cine știe ce chestii complicate (eu nu rezist mai mult de jumătate de oră în bucătărie, pentru că e prea mică și devin claustrofobă🙂 ). Eu  de exemplu, mi-am propus să gătesc chestiile din congelator. Adică muuullltttăă fasole verde de la bunică-mea, tot cam atât spanac (am un obicei prost să îmi cumpăr de fiecare dată când ajung la supermarket-ul de lângă casă), și tot felul de legume. Bine, acum știu și eu că cele din piață ar putea fi mai sănătoase, dar acum nu o să mă apuc să merg la piață zilnic. Plus de asta, am descoperit o rețetă de brioșe care se face aproape singură (că tu doar amesteci totul cu un mixer) și așa au ajuns formele mele colorate de silicon să nu mai fie obiecte de decor. Partea cea mai amuzantă: să chemi niște oameni pe la tine când faci asta. Și să vă bucurați de rezultat, cu un pahar de vin și multe-multe povești.

2) Nu te închide în casă. E o tendință aproape naturală ca, atunci când după 8 ore de stat la birou, pleci și vezi că e întuneric, să fugi acasă. Să stai ore în șir pe internet, cu ochii în televizor sau ceva de genul. Culmea, de la început de octombrie, Bucureștiul devine extrem de viu din punct de vedere cultural. Sunt concerte pe alese (despre unul care se apropie v-am scris deja), teatru cam la fel, tot felul de festivaluri mari și mici. Dacă îți faci timp să te bucuri de ele, o să vezi că parcă nu mai e așa tragic frigul.

3). Fă ceva drăguț pentru un om la fel. Scrie o scrisoare, fă un colaj din imagini colorate, creează-i un tricou personalizat (știu eu pe cineva care poate pune ideile în practică foarte frumos). O să zâmbiți amândoi.

4).Apucă-te de făcut sport. Ok, nu mai e vreme de alergat în parc și nici de mers la piscină în aer liber. Eu, de exemplu, mi-am propus să învăț escaladă toamna asta. Tocmai pentru că știu că vara îmi ocup serile cu orice altceva decât cu mersul într-o sală. Și în anul și jumătate în care m-am ținut de mers la înot constant (am renunțat nu pentru că nu îmi plăcea, ci pentru că momentan costurile depășesc bugetul personal), am făcut asta mult mai des toamna și iarna. Plus că zic studiile că sportul are ceva de-a face cu niște particule magice de prin organism și te ajută să îți găsești fericirea mai ușor.

5)Visează. Chiar dacă doar pentru câteva minute pe zi. Poți căuta bilete pentru o destinație în care vrei să ajungi, poți face liste cu locuri și oameni de care îți e dor, poți planifica. Eu, fără să vreau, tot făcând asta, am ajuns să-mi bugetez în avans banii pe care îi primesc de Crăciun pentru un anume bilet de avion. Caută o carte frumoasă, aleasă dintr-o librărie sau recomandată de cineva și bucură-te de fiecare pagină. Uneori, cititul în liniștea camerei are cu totul ar farmec decât cititul în metroul. Chiar dacă activitatea e aceeași. Sau descoperă artiști noi. Cum mi s-a întâmplat mie cu doamna de mai jos (via Cristina Bazavan) și pe care sper să ajung să o văd în concertul viitor.

La urma urmei, toamna e doar un anotimp în care plouă ceva mai mult și se întunecă ceva mai devreme🙂

Lasă un răspuns

