#așași x3

1. Prin 2009 am fugit din București la Cluj, pentru câteva zile. Simțeam nevoia să respir aer curat, să văd alți oameni, să las deoparte un fel de negru în care mă tot bălăceam atunci, fără a fi dispusă să ies din el. Nu mai știu cum, cu câteva ore înainte să plece trenul, am ajuns la niște concerte. Și țin minte exact că am zâmbit instant când am ascultat 1000. Mi să părea o declarație frumoasă, simplă, iar Cornel o transmitea dintre scenă spre public de parcă ar fi împărțit cu fiecare o poveste aparte. I-am mulțumit în gând, pentru că mi-a adus aminte că sunt zile și zile, important e să pleci la drum zâmbind. Mi-am promis că îi voi revedea live, au trecut ani până s-a întâmplat (între timp Vank-ul de atunci s-a transformat în Vunk și a crescut precum Făt Frumos, într-un an cât alții în 10).

2. În 2011 m-am mutat singură, la început de februarie. După o serie de vise care brusc nu s-au mai împărțit la doi, mi-am luat o perioadă de o lună pentru mine. Simțeam nevoia de liniște și nu o puteam fura decât în ore prea puține de după job. Timp în care citeam și ascultam muzică. Am descoperit atunci pasiuni care nu s-au mai stins, am plâns pe versuri care nu-mi aparțineau dar în care mă regăseam, m-am vindecat într-un joc terapeutic personal la finalul căruia am înțeles că cea mai importantă persoană din viața mea sunt eu și trebuie să continui să zâmbesc. Printr-o coincidență oarecare, tot pe atunci, apăreau Lacrimi de coniac și de atunci, piesa asta a reprezentat o perioadă de luptă interioară și puterea de a exterioriza ceea ce pare inexplicabil. Mi-e drag de ea, ca de o experiență dureroasă din care te-ai ridicat pe ambele picioare și ai mers mai departe. Culmea, multă vreme nici nu am știut  cine o cântă, o tot fredona un vecin din Dristor la balcon, încercând să-i găsească acordurile la chitară. Până într-o dimineață când m-a lovit revelația că am calculator și net și poate găsesc originalul🙂

3. Așa și ce dacă stau la coadă / Pentru fericire o viață-ntreagă / O să stau la rând și pentru tine / Și-o să-ți dau și ție. 

Anul 2013 a fost anul de grație a lui Mulțumesc. Cel în care am învățat că nu e niciodată prea târziu să împarți un zâmbet. Și că atunci când simți că fericirea ta ar putea fi și a altuia, cel mai frumos lucru e să dai mai departe. Este, în continuare, anul deciziilor pline de curaj, al căutării pe care oamenii din jurul meu o fac și în care mă implică. Ne ținem rândul la coadă unii pentru alții. Și împărțim rezerve de lucruri mărunte, să ne țină de cald atunci când avem impresia că așteptarea e prea grea. Am învățat în ultimele luni că un zâmbet trăit singular poartă în el o tristețe care te poate dărâma. Și că un telefon de la capătul căruia ți se spune mă gândeam la tine pentru că știu că ți-ar fi plăcut x/y/z valorează cât zeci de cadouri. Și am avut fericirea de a asculta piesa live, la FITS2013, un alt vis adus cu picioarele (și tastele) în realitate. Iar la finalul unor zile care mă obosiseră fie și numai prin puținele ore dormite (fără a lua în calcul diversitatea de oameni și evenimente aglomerate în ele), au reușit să mă facă să țopăi și să râd. Ceea ce le oferă din partea mea tot respectul din lume, în calitate de spectator care iubește artiștii ce știu că emoția e cea care contează.

Nu știu cum se face, cu cei de la Vunk m-am tot întâlnit în momente-cheie, fără a fi un fan înfocat, dar de fiecare dată cu aceeași senzație: oamenii ăștia scriu niște povești mișto pe care știu să le transmită și mai și. Altfel nu-mi închipui cum de le-am reținut piesele de la prima audiție🙂 Și tocmai de-asta, tare mi-ar plăcea să fiu parte la #așașishow, când povestea se transformă în roman fantastic cu final extrem de fericit.

Evident, ascultând (și) piesele de mai jos🙂

(articol înscris în campania Blogal Initiative – Așa, și?)

3 gânduri despre &8222;#așași x3&8221;

Lasă un răspuns

