Acele tăceri

Cu el mi se întâmplase asta de câteva ori. Voiam să spun ceva important, ceva ce gândeam și simțeam. Îl anunțam chiar ”am ceva să-ți spun”, dar imediat după aceea simțeam că îmi îngheață privirea și că deschid gura fără să spun nimic. Nu mai eram sigură că simt ceea ce credeam că am de spus. Îmi simțeam frica în ochi. Nu puteam să scot nici un sunet, frazele nu mai treceau din sânge spre creier. Nu-mi simțeam mintea goală, ci o inhibiție, mai puternică decât gândurile. Cuvintele care-mi veneau erau prea puternice, ori prea slabe, sau nu-mi veneau cu vocea potrivită, cu timbrul potrivit, și nici nu mimica potrivită, nici chiar poziția corpului nu era bună. Ceva se bloca și nu reușeam să mai găsesc nuanțele. Sau, din contră, nu mai găseam decât nuanțe, esențialul nu-mi ieșea. Chiar când să deschid gura, nu mai știam să vorbesc. Nu mă bâlbâiam, era o mare pauză, urmată de o frază de ne-nțeles, întortocheată, sentimentele mele rămâneau intraductibile. Totuși Eric era în fața mea, dispus să mă asculte: da. Nu puteam decât să fac ochii mari, ca o paralitică anunțând că o să se ridice de pe scaun, se sprijină în mâini, ridică umerii, dar apoi se înmoaie și cade la loc pe scaun. 

(Christine Angot, Randez-vous)

Într-un mod nefiresc, în timp ce căldura îmi atrofiază orice idee coerentă, îmi e dor de starea în care să nu îmi găsesc cuvintele. Să îmi fie inima atât de plină, încât să nu o pot așeza în ordine rațională. O să-mi spui că e cheia eșecului, sau cea mai bună cale pentru o relație schizoidă, prinsă într-un baraj de tăceri și cuvinte nespuse. Poate. Doar că m-am întâlnit o dată, de mult, cu starea ei. Și de atunci am crescut. Iar povestea lor se termină frumos, chiar așa, înțelegându-se mai mult prin semne și interpretări. Sunt curioasă câte fețe îmi mai găsesc în carte până la finalul ei.

Lasă un răspuns

