Prima dragoste

Se întâmplă. Să te reîntâlnești cu trecutul și în ochii lui să găsești senzația aceea. Cu furnicături sub piele, cu fluturi, cu vise, cu pasiune. De parcă nu ai plecat niciodată. Rar cu oameni. Uneori cu muzică. Perfect și fără consecințe dureroase, cu locuri.

Am ajuns la Padina prima dată în 1995. Aveam 9 ani, un rucsac cam cât mine de mare, și cei mai frumoși instructori din lume. Atunci m-am îndrăgostit de munte. De senzația unui vârf atins. De tăcerea în care te scufunzi atunci când seara, pierdut între hanorace și așezat lângă un foc de tabără, numeri stele. Și le dai nume, le populezi cu ideile tale și crezi că timpul stă în loc. De aceea imagine pe care nu o vrei în poze, dar care îți rămâne lipită de un fel de retină sufletească, a unei întinderi de apă prinsă între stânci.

Imagine

 

Atunci a fost prima furtună. Când am rămas adăpostiți sub Cheile Tătarului, privind ploaia ce cădea în Bolboci și fulgerele ce păreau a fi prins oglinzi în ape. Și primele nopți când am învățat că frigul se biruie prin straturi suprapuse de haine.

Prima dragoste – de înălțime, de oameni de la care înveți, de exploratori.
Imagine
M-am întors. Atunci când m-a întrebat Elena dacă vreau să merg la PadinaFest am zis da fără a mă gândi mai mult de vreo 5 secunde. Unele reîntâlniri trebuie forțate prin împrejurări. După aproape 5 ani în care am ajuns de cam tot atâtea ori pe munte (nu din dorință personală, ci din conjuncturi care nu au oferit prea multe posibilități de
alegere), Padina m-a primit așa cum o știam. 

Imagine

Rece (că doar am ajuns după miez de noapte), cu stele (care rămân la fel de fascinante ca atunci când Gabi ne arăta seara lângă un foc de tabără, constelațiile, iar noi, cu ochii cârpiți de somn, speram să le reținem și nu plecam de dragul vocii care povestea), senină (cu acel albastru în care îți pierzi diminețile, în timp ce stai cu o carte în mână, și cu gândul aiurea). Și cu oameni frumoși. Cu care râzi, cu care împarți o bucată de drum și o sticlă de apă, peste care te împiedici aiurea în tramvai, în timp ce te plimbi printre corturile cu hamace frumos amenajate în zona de festival.
Imagine
Între amintirile de atunci, generate uneori de peisaj, alteori de muzică (despre asta povestim altă dată), între oamenii din prezent și cei din trecut de care m-am lovit întâmplător și cu zâmbet, între dimineața petrecută în hamac și noaptea în care am plecat de la concert pentru a mă uita la stele, între alunecușul pe scările din Peștera și stânca proiectată pe cer senin unde am făcut rapel, orele au trecut firesc.

Imagine

Prima dragoste -€“ de a te regăsi într-un loc în care sunt atâți oameni că ți-e aproape frică să nu te pierzi printre ei.

A fost frumos. Mulțumesc. Mai vreau.

(despre PadinaFest 2013 voi scrie pe larg pe ForeverFolk zilele următoare). 

7 gânduri despre &8222;Prima dragoste&8221;

  1. Ne-ai adus povestea muntelui, așa cum o știm mulți! Dar puțini am fi reușit să o spunem cu atâta naturalețe și cuvânt! Mi-ai furat gândurile și, parcă, o amintire dragă! Apa aceea de un verde ireal nu este Scropoasa? Acolo mi-am ascuns câteva amintiri din copilărie!
    Mulțumesc pentru amintirile tale si pentru că ni le-ai dăruit!

  2. La cat ai scris de frumos (din suflet) cred ca a fost ceva deosebit. Recunosc ca si mie cand imi place ceva… cam tot asa formulez, cum ai spus tu la final:
    A fost frumos. Multumesc. Mai vreau.

    Azi am citit articolul tau, dar si mie mi-a placut in weekend la Zilele Prieteniei si tot cam asa am zis:
    A fost superb, ne-a placut si mai vrem🙂

    P.S.
    La noi a fost foarte cald, asa ca ai iesit mai bine tu🙂

Lasă un răspuns

