Departe

Vezi tu, nu poți defini unele stări decât prin comparație cu altele. La fel cum tu te definești raportat la un tu de ieri, sau mâine. La fel cum uneori e nevoie să capeți curajul de a călători spre nicăieri, având lângă tine doar încăpățânarea firească a unui totul va fi bine. Două zile. Sute de scoici pe care le-am cules și în care am scris dorințe înainte de a le arunca în mare. Timp dilatat, aproape fără sfârșit. Cu toate astea, am plâns o lacrimă de sare la primul apus. A doua zi plecam. Un loc unde telefonul a murit subit, după vreo 10 poze și trei telefoane. Unde paginile cărții au prins urme de nisip și dâre de apă. Unde am simțit nevoia mai mult să tac și să privesc în gol. Din când în când, am purtat dialoguri cu oameni dragi pe care i-aș fi încadrat pe plajă. Poate aveau și ei nevoie de puțin din liniștea mea.

Departe-le ăsta al meu a fost suficient pentru a îmi aduce aminte că nu iubesc betoanele, agitația și confortul unui pat cu saltea ortopedică mai mult decât senzația că sunt acolo unde trebuie să fiu. Chiar dacă fără duș, cu nisip și sare lipite de fiecare por, cafea făcută în pahar de plastic, cu apă plată și pe bază de 3 în 1, și țânțari care reușeau să ciupească prin trei straturi de haine. Aș mai fi stat un pic, cât să îmi fie detașarea completă. Cât să mă mai bucur un strop de lucruri mici. Ca atunci când furtuna te ocolește. Când faci seara un foc din aproape nimic. Când pe malul mării se sparg valuri ce devin fosforescente. Când dimineața nu e nicicum, nimeni nu spune nimic, toată lumea poartă aceeași scurgere ireală de timp prin vene și același zâmbet, fără machiaj și fără convenție.

Pe plaja Vadu, departe-le își găsește sensul lui cel mai aproape de adevăr. Acela de a te duce aproape de o realitate în care te scalzi fără a comenta și pe care o guști suav, ca pe un vin bun, rece și sec. În care, fără să îți dai seama, te întorci spre tine. Nu pentru analiză și disecare, ci pentru a umple fiecare care colț de gri cu o bucată de cer și o gură de apă sărată.

O să mai mergem.

Lasă un răspuns

