Păzește-ți spatele!

A pica pe spate

A fi înjunghiat pe la spate

A fi împins de la spate

A întoarce spatele cuiva

Seria se poate continua după cunoștințele fiecăruia. Cert e că există o serie întreagă de situații și o gama la fel de diversă de stări în zicerile de mai sus. Punct comun: spatele.

Dar azi povestea nu e despre metafore. E despre spate și păzitul lui la propriu. Despre dureri pe care le trecem cu vederea, tratamente ușoare peste care sărim din lipsă de timp, și momentul în care toate se întorc spre tine. Dureros.

Cam cât de des te doare spatele? E o întrebare prostească o să-mi spui. Normal că mă doare, că doar stau la calculator toată ziua. Nu fac sport. Și am preferat să-mi cumpăr un telefon ultima generație în loc să investesc într-o saltea bună. Dar trece…azi mă doare, mâine ba

 Mai mult sau mai puțin și eu eram tot aici acum aproape doi ani. Până într-o dimineață în care m-m dat jos din pat și nu am mai putut să merg. Adică puteam, dar pe modelul robot și cu viteza broaștelor țestoase. A trecut în două zile. Am pus-o pe seama curentului, aerului condiționat, nu am mers la medic. Pentru că. Au urmat două luni în care trei zile eram bine, trei nu. În decembrie, când durerea nu cedase de mai bine de o săptămână și ceva, am început să îmi pun semne de întrebare. Și am ajuns la medic.

Și-apoi la radiografie. Și-apoi la alt medic. Și-apoi la RMN. Și-apoi la un al treilea medic. A început o nebunie plina de plimbări, diagnostice și posibile remedii. Cam toate incluzând un cuțit înfipt în spatele meu. La propriu. Și mi-am văzut spatele în poze și sub raze de mult mai multe ori de cât ar fi orice limită admisă. Până l-am găsit pe acel medic care să fie sincer cu mine. Să-mi spună că odată ce tai, o să fie nevoie să mai tai poate, cândva. Și că spatele se poate remedia. În timp. Cu răbdare.

Am început să merg la înot. Am mers la masaj o dată la două săptămâni. O dată pe lună mi-am injectat spatele cu un mix de substanțe ale căror nume nici măcar nu le pot pronunța. După primele șase luni începusem să îmi simt spatele mai drept. După încă șase am constatat că era prima iarnă pe care o treceam mergând cu un om, nu ca un robot.

Această nu este o epopee romanțioasă a acestui an și jumătate. A fost frustrant, de multe ori – mai ales la început, când am aflat că nu mai am voie să merg pe munte, merg cu bicla, stau mai mult de 10 ore pe scaun într-o zi și încă câteva. A fost scump, și nu numai financiar. A însemnat alergături, zile de nervi și revărsat, din păcate, prea des asupra oamenilor de lângă mine.

Dar am cunoscut niște oameni minunați, niște medici care știu să fie oameni, resurse pe care nu credeam că le am. Am învățat să am răbdare și să mă bucur de lucruri mici. Și am re-descoperit oamenii de lângă mine și am descoperit că uneori ziua se poate îmbunătăți dacă zâmbești destul de tare.

Și concluzia mea, pentru tine, dragul meu cititor, este cea din titlu. Pentru că dacă nu faci asta, nu o să o facă nimeni în locul tău. Rețeta e simplă: începe cu sport (înotul e cel mai indicat), cu mersul drept, cu poziția pe care o ai la birou. Apoi, dacă simți că nu ajunge, găsește un kineto-terapeut bun. Si mai ales, mergi la medic. Nu aștepta sa miști ca un robot. Atunci e târziu și știu din poveștile medicilor ca eu sunt un caz fericit, totuși.

Am vrut să scriu articolul acesta de acum un an de zile. Apoi mi-am dat seama că ar fi lacrimogen și fără sens. Am vrut să-l scriu acum trei luni. Când aproape clacasem nervos. Nu am făcut-o pentru că am vrut să am finalul poveștii. Ieri am făcut ultima serie de injecții. Gimnastica și mersul la masaj (care urmează) o sa le consider firești. E prima data când ma rup cu asa fericire de rutina unei relații🙂 Prin urmare, scriu acum, după fix un an și jumătate.Cu zâmbetul pe buze. Și cu spatele mai drept decât oricând.

Sa aveți un weekend minunat!

2 gânduri despre &8222;Păzește-ți spatele!&8221;

  1. Mulțumim pentru sfaturi! Dar lângă ele, poate ar fi bun și numele medicului ce te-a adus la mersul normal! Poate și noi, cei care te citim, dorim să avem șansa ta de recuperare! Eu am 3 discuri bolnave, dintre care unul foarte grav. Mi-ar fi util un medic bun!
    Mulțumesc!

    • O sa iti dau un mail in privat cu datele medicilor. Ambii m-au rugat sa nu scriu despre ei public, si dincolo de faptul ca sunt niste Oameni exceptionali, e dreptul lor de a sta in umbra. In cazul in care ma iau cu altele si uit, te rog sa imi aduci aminte🙂

Lasă un răspuns

