Tu de ce o faci?

Tocmai ce am ajuns la Sibiu. Nu, trenul nu a avut întârziere (suspect, dar adevărat). Despre drumul cu trenul, citiți la Chinezu. Dacă nu era Cristina și Twitter-ul nu aflam că suntem nu numai  în același tren, ci în același vagon.

Și nu plouă.

Am avut drept companion de drum un om de teatru. Un om fain, pe care îl știam din poveștile altora.  O să vă povestesc peste vreo două săptămâni mai multe despre el și spectacolul la care lucrează acum. Un om care a făcut teatru cu deținuți, performance cu șomeri și din cauza căruia acum o să stau să caut pe net cel puțin 10 lucruri care mi-au atras atenția.  Un început bun de drum, aș spune.

No, și cum povesteam noi dimineață, bând cu nesaț din cafelele cumpărate din Gara de Nord, vorbeam de publicul de teatru. De ceea ce oferea teatru acum 100-200-500 de ani și ceea ce oferă acum. Concluzia lui e că omul vine la teatru într-un schimb: dă niște bani pe un bilet (care pot să fie 10-20-100 de lei) și așteaptă ceva în schimb. Iar dacă acum 100-200-500 de ani oameni așteptau la schimb educație, întrebări existențiale și filozofie complicată, azi oamenii vin la teatru pentru Emoție. Din aia pură. Vin să râdă, să plângă, să stea față în față cu propriile drame și întrebări și să le trăiască.

Nu prea am găsit cuvinte să-l contrazic.

Și m-am întrebat sincer de ce merg la teatru? Și da, dincolo de faptul că e artă, că e un gest de bun-simț pentru mintea mea și pentru cultura mea, merg la teatru pentru Emoție. Și Magie.

Tu, de ce?

Nu am pășit încă în inima FITS. Nu am mers pe stradă. Nu am văzut spectacole de teatru.  Dar am un zâmbet mare pe față, pentru că am senzația că aici emoțiile bune și trăirile depline sunt la ele acasă.

(și o imagine preluată de pe pagina oficială de Facebook a FITS- să vă mai uitați zilele astea pe acolo, cine știe ce surprize frumoase găsiți?🙂 )

Lasă un răspuns

