Istoria altfel

Recunosc cu mâna pe inimă că nu am fost niciodată pasionată de istorie. Am tocit-o cu drag și spor în clasa a 8-a, pentru capacitate și tot ce țin minte de atunci e că e corespondentă cu prima mea cădere de calciu, după olimpiada la materia respectivă. Și într-un fel îmi pare rău, pentru că istoria nu se rezumă la o serie de date de manual sau articol, ci la serii de povești despre obiecte, interpretări și oameni ascunși în spatele acestora. 

History România, lansat săptămâna trecută într-un decor de Las Vegas (dar aproape de Piața Floreasca🙂 ) își propune tocmai prezentarea unei istorii altfel. În care obiectele își găsesc sensul prin evaluare și valorificare (Pawn Stars), în care mașinile vechi sunt reconstruite (Counting Cars) sau în care poți vedea povestea Americii ca într-o carte (Bărbații care au clădit America). Ba chiar mai bine de atât, că pentru că se construiește cu ajutorul unei grafici de ultimă generație și propune reconstituiri cât mai aproape de adevăr. Vorbesc aici de trei emisiuni pe care le-am prins întâmplător, la mama acasă,  butonând televizorul și încercând să găsesc ceva la care să mă uit și eu și frate-miu. Și el a avut câștig de cauză și nu mi-a părut rău. Pentru că, dincolo de lipsa mea de pasiune pentru istorie, emisiunile de la History devin un mod de a vedea lucrurile altfel. Iar mașinile din Counting Cars sunt de vis :) 

Eu zic că e o alternativă bună și relaxantă la filme date pe repeat sau la emisiuni politice. Și are avantajul de a îți oferi și informații care ți se lipesc fără să vrei de minte, fără a le toci dintr-un manual. Plus că nu le-ai găsi într-un manual. Și pentru cei care se plâng la infinit că suntem o țară iremediabil înnomolită în can-can și politici de budoar, cifrele de mai jos demonstrează că alternativele devin din ce în ce mai căutate de public. Semn că se poate.

București, 25 aprilie 2013 – HISTORY®, principalul canal TV din portofoliul liderului de piaţă în distribuția canalelor de entertainment, A+E Networks® UK, un joint venture între A+E Networks® şi BSkyB, este numărul 1 în topul stațiilor TV de documentare din România. Topul a fost realizat printre locuitorii mediului urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, conform datelor furnizate de ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor) [Sursă: ARMA/TechEdge YTD 2013, perioada februarie -17 aprilie, pe toată durata zilei].
Potrivit datelor oferite de ARMA, peste 500.000 de telespectatori unici pe zi urmăresc HISTORY România (18-49 urban). Publicul urban este reprezentat cu precădere de bărbaţi (peste 60% din audienţă) şi persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 54 de ani (peste 80%).
 

(ia să văd, ghiciți cu ce se ocupă băieții de mai sus? )

Un gând despre &8222;Istoria altfel&8221;

Lasă un răspuns

