Relație în 2.0 (scurtă poveste cu parteneriate media)

S-au cunoscut pe Internet. Așa cum se întâmplă în multe din relațiile care se dezvoltă într-o epocă centralizată în 2.0.

El – bine făcut, cu experiență de viață și proiecte în continuă creștere. Mereu cu idei noi, cu un simț al umorului subtil și cu multe cunoștințe. Pasionat de provocări, avea grijă să îi facă și pe ceilalți să capete aceeași pasiune. Și căutător constant al creativității, pe care o promova ca modalitate de exprimare.

Ea – gingașă și simpatică. Cu mulți oameni strânși în jurul ei, privind admirativ. Uneori, se mai arunca câte o vorbă urâtă și despre ea, că doar așa se întâmplă când ajungi în centrul atenției. Cu aceeași pasiune pentru cuvinte și creativitate.

Și el, și ea, erau destul de maturi pentru a fi conștienți că o relație nu se mai crează numai pe bază de fluturi în stomac și afinități care țin de aspectul fizic. În plus, să nu uităm că trăim în epoca Internetului și a imaginilor frumos prelucrate. Cu toate acestea, nu a fost nevoie de mai mult de un mail (de la el) și o poveste (de la ea) pentru a construi împreună ceea ce se numește în termeni mai serioși un parteneriat media. El – Spring Super Blog 2013. Ele, o parte din blogger-ițele care le sunt parteneri în acest an. Și pe care le-am luat la întrebări pentru a vedea ce înseamnă un asemenea parteneriat și mai ales, de ce.

Ultima probă din concurs cred că a devenit brusc și cea mai mare provocare, pentru că presupune să ne prezentăm în calitate de viitori parteneri. Or, în mintea mea creață de absolventă de filosofie, pentru a putea face acest lucru trebuia să aflu ce înseamnă el. Și nici nu putea porni de la experiențele anterioare – care țin în principal de ForeverFolk – unde lucrurile nu se desfășoară exclusiv în online.

Claudia mi-a explicat că un parteneriat e un schimb mutual între cele două părți implicate. Pe de o parte tu – blogger – scrii despre produsul respectiv și răspândești vestea celor din online. Pe de altă parte, numele tău apare în diversele comunicări legate de produs. Astfel, atât tu trimiți vizite către produs, și vizite se întorc la tine din partea celorlalți. Cu toate acestea, motivul pentru care am acceptat nu este schimbul acesta, ci unul mai degrabă personal pentru că am citit câteva dintre postări și sunt scrise cu mai multă inspirație decât de obicei pentru că atunci când scriem pentru o recompensa ne dam silința mai mult, nu-i asa? Iar acest exercițiu (+citit alte bloguri participante) ne dezvoltă tuturor abilități de comunicare în online sau veleități de scriere.

 Tomata caută lucrurile cu are ceva în comun. Și cele pe care le poate susține sincer – așa cum scrie. De aceea nu o să vedeți pe blogul ei prea multe asocieri cu evenimente din București, la care știe sigur că nu are cum să ajungă (am folosit exact exemplul ei, sunt sigură că aș mai putea găsi câteva 🙂 ). Legătura dintre ea și Super Blog? Tot un concurs, cu ajutorul căruia ”s-a lansat”.

Eu am ajuns în concurs tot prin intermediul uneia dintre blogger-ițe.  Pe de o parte mi se părea interesantă ideea, de pe altă parte eram aproape sigură că e misiune imposibilă să scrii constant, cu termene scurte, și pe teme date. Nebuloasa a ales să susțină concursul tocmai pentru cerințele de creativitate constantă pe care le presupune. E un exercițiu de scriere foarte bun, dar e foarte greu sa participi la toate probele. Ce care o fac sunt de lăudat  nu-i ușor sa perseverezi în a scrie într-o anumită limită de timp, despre un anumit subiect. M-a bucurat foarte tare propunerea organizatorilor de a-i susține oficial, printr-un parteneriat media, mai ales că Spring Super Blog are ca parteneri una dintre cele mai dragi companii românești Farmec, a cărei ambasadoare sunt. Și ceilalți parteneri sunt de susținut, deci am avut toate condițiile pentru a accepta cu bucurie sa scriu despre ei

Și-acum răspunsul la întrebarea: de ce eu? Pentru că – după o lună de experiență de Super Blog – pot spune că se poate. Pentru că știu – tot din propria experiență – că un articol în care pui și un strop de suflet poate să te convingă să faci parte dintr-o asemenea aventură. Și mai ales, pentru că nu e niciodată prea târziu să începi o relație în 2.0

(Text înscris la Spring SuperBlog 2013)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s