Cu gândul la vacanță

Deschid ochii încet, de parcă mi-e teamă de prea multă lumină. Sau de nor. Apoi zâmbesc, pentru că mi-e cerul senin. Fiecare început de primăvară e unic, și cu toate acestea repetitiv. Fiecare rază caldă mă transpune automat într-un avion cu destinație nespusă, într-o drumeție pe munte sau într-o dimineață leneșă, cu valuri sub ochi și frappe rece în mână. Exercițiul de imaginație funcționează astfel: se alege locul – musai unul care să-ți fie drag, chiar dacă n-ai pus piciorul în el nicicând, se respiră adânc și apoi se iau la rând străduțe, cotloane și oameni noi.

Am o teorie personală care spune că de locuri te poți îndrăgosti înainte de a le vedea. Pentru o imagine. Pentru o poveste. Cel mai adesea pentru că un om drag ți-a povestit despre ele atât de frumos încât le-ai îndrăgit prin asociere. Eu am ajuns să îmi doresc să fac o vacanță în Barcelona din cauza (să spun oare datorită? 🙂 ) prietenului Marius Matache, care a avut bunăvoința de a povesti puțin despre un oraș în care te poți pierde zile întregi fără a simți urmă de plictiseală.

Când ai vizitat prima dată Barcelona și ce impresie ți-a lăsat?

Prima vizită la Barcelona a fost în 2005, în luna de miere. Impresia: alegerea perfectă pentru un astfel de eveniment.

 Ai plecat cu așteptări de-acasă? Dacă da, cam în ce măsură ți-au fost îndeplinite?

Am plecat oarecum în necunoștință de cauză. Nu sunt genul care să studieze foarte mult înainte ce e de văzut. Evident, știam de Parcul Olimpic, știam de Sagrada Familia, știam de FC Barcelona, știam de Rambla. Dar cam atât.

 3 locuri musai de văzut când vizitezi Barcelona și de ce.

1) Mănăstirea Pedralbes – e un colț de Rai, fără să fiu vreun tip religios, acela e un loc sacru, care te marchează, te impresionează profund;

2) Sagrada Familia – e cel mai impresionant șantier văzut vreodată – de fapt, te plimbi printre schele, dar nu simți nici un moment că ești într-o construcție. Fațadele cu scene biblice, cel mai cald gotic văzut vreodată (modele florale, culoare), simbolistică (12 turnuri pentru apostoli, 4 turnuri pentru evangheliști, 1 turn pentru Fecioara Maria, 1 turn Iisus), grandoare (fără nici un iz de grandomanie);

3) ZOO – dacă ai un strop de copil în tine, nu trebuie să ratezi grădină zoologică – animale în semi-libertate (habitate naturale, delimitate de bariere naturale – gropi cu apa de ex), colecție impresionantă, nu ai senzația de animale triste în cuști, papagalii superbi;

Ce recomanzi: ghiduri turistice sau descoperiri la pas? Și de ce?

Depinde cât stai în Barcelona. Dacă stai 2 zile, varianta autobuzelor hop-on-hop-off e ideală. În plus, sunt atât de multe lucruri de văzut în Barcelona, încât șansele să ratezi ceva sunt foarte mari. Dacă stai măcar o lună și doar pentru plimbare, poți încerca și descoperirile pe cont propriu.

 Ai descoperit vreun loc aparte care nu e trecut în ghidurile turistice și ți-a plăcut destul să le spui și altora?

Turismul este atât de bine dezvoltat încât mi-e greu să cred că există ceva ce nu apare în ghidurile turistice. Dar vorbind de un loc aparte, am închiriat o mașină și am mers cu ea până la Girona (granița cu Franța) pe autostradă și m-am întors pe șoseaua de coastă (Costa Brava). Drumul prin munți e absolut superb, cu golfuri ce adăpostesc plaje și iaht-uri,  cu hoteluri pierdute printre stânci și tot așa. Pentru motocicliști, în special, e o experiență la superlativ, prin serpentinele generatoare de adrenalină.

Dacă ar fi să îmi aleg o perioadă în care să plec la Barcelona aș pleca anul acesta, între 19 iulie și 4 august. Mai ales că am tras cu ochiul la Agenția Paralela 45 și am văzut că charterul Costa Brava (care nu e mai departe de o oră de Barcelona) pleacă și pe 17 iulie și pe 24, din București De exact atunci, mă întrebi? Pentru că atunci se desfășoară Campionatul Mondial de Natație, la cea de-a 15 ediție. Poate ție nu îți spune multe, dar pentru mine înotul e mai mult de un sport, e un fel de dragoste. Și l-aș lua și pe frate-miu cu mine, pentru a vedea unde poate ajunge dacă continuă să muncească la fel ca acum. Iar pentru mine, ar fi un vis împlinit – acela de a vedea Barcelona, cuprins într-un vis vechi de când eram aruncată în bazin și pescuită cu bățul – acela de a vedea și simți înotul de performanță.

Voi pe unde vă visați zilele acestea?

(Text înscris la Spring SuperBlog 2013)

(sursă foto)

Lasă un răspuns

