Paradox

Sunt înconjurată uneori de oameni a căror principală problemă e lipsa de timp. Ciudat este că, atunci când – după zile de așteptare perpetuă – obțin timp pentru ei, aceiași oameni e plâng că se plictisesc. Ori ne-am îngropat în birourile noastre, ori nu mai știm să ne bucurăm de momentele petrecute printre noi, nu știu de unde se trage boala asta. Dar mi se pare trist să răsfoiesc internetul în zile cu ploaie sau ninsoare să văd zeci de statusuri placid-plictisite.

Oameni buni, există cărți. Și seriale. Și lucruri pe care le poți face tu pentru tine. O negresă, un o poveste cu un om drag, un puzzle. Sau poți dormi, că aproape toți oamenii care se plâng de lipsă de timp/plictiseală se plâng și că nu au timp să doarmă. Știai că uneori și plimbările în parc de unul singur au farmecul lor aparte?

Cred că ne-am obișnuit să ne raportăm în permanență timpul în funcție de celălalt – fie el partener de job, casă sau internet – și am ajuns să nu știm ce să facem cu timpul nostru. Cel după care plângem periodic atunci când se întâmplă ca ziua să fie prea scurtă. Puși în situația de a ne bucura de ceva ce deseori ne scapă printre degete, ne speriem și stăm cuminți, de teamă ca iluzia momentul să nu se spargă.

Recunosc că și mie mi se întâmplă să mă simt depășită de ceea ce îmi propun să fac. Dar refuz să mă mai plâng că nu am timp. Până la urmă, timpul îl ai după cum ți-l dorești, dacă te chinui puțin. La mine e proiect în lucru de vreo doi ani, cel puțin acum am ajuns la performanța de a spune Nu atunci când știu că aș fi depășită de ceva, sau de a amâna ceea ce nu e urgent. Iar plictiseala e apanajul unor amintiri din copilărie când uneori vacanța de vară aproape că părea prea lungă…

Să aveți o săptămână frumoasă. Iar timpul vostru să se construiască frumos în amintiri de suflet.

Lasă un răspuns

