Plăcerea nimicului de final de săptămână

Nu prea răspund la telefon sâmbătă și duminică. Nu prea mă interesează ce se întâmplă pe Facebook/ Twitter / Google Reader. Scriu rar, de obicei duminică seară. Uneori, dacă o rază de soare îmi taie suflarea, s-ar putea să o vedeți sub formă de imagine fotografică. Rareori, chiar simt nevoia de scriu, de prea plin de frumos. Cum a fost săptămâna trecută din tabără. Cum am o bănuială că va fi peste două săptămâni de la festivalul de folk de la Alba.

Pentru mine zilele de final de săptămână sunt zile de detașare. Zile în care pot găti tot felul de nebunii. În care pot citi o carte în două zile. În care mă pot plimba de nebună ore în șir pe străzi, sau pot conduce pe un drum spre niciunde doar de dragul evadării și a unui peisaj care să mă facă să zâmbesc. Uneori, sunt zilele în care îmi îmbrac singurătatea în timp petrecut cu folos pentru sufletul meu. În care fac curățenie și aranjez flori în vaze doar de amorul artei. Alteori, sunt zilele când am vreau să fiu răsfățată și fug la mama – pentru mâncare bună și ore petrecute cu frate-miu. Câteodată sunt momentele speciale ale reîntâlnirilor așteptate cu drag. Ale poveștilor care pot dura ore în șir, fără a avea agățat de ele toporul care spune timpul e limitat. Zile pentru mine. Zile pentru oameni frumoși și pentru descoperiri.

Imi cer scuze că uneori nu răspund la telefon. Că nu scriu destul de des despre lucrurile frumoase din jurul meu. Că mă mișc într-o lume paralelă, și poate vă împiedicați de mine. Dar lumea mea de final de săptămână – cea în care tehnologia intră la colț pentru a lăsa loc vieții în care oamenii nu trimit sărutări prin emoticoane și îmbrățișări prin SMS și mâncarea are gust, nu doar culoare frumoasă într-o imagine de FB – e modul meu personal de a regăsi lucrurile simple. Nimicuri mici și liniștite care desenează fericirea.

Lasă un răspuns

