ritualuri de toamnă înfrigurată

scriu de sub plapumă, cu vreo două straturi de haine și cu un ceai aromat în mână. ceai combinat de recunoștință și iubire (cine a văzut ceaiurile de plante de la Dacia Plant știe la ce mă refer, cine nu…vă recomand cu drag nu doar să le vedeți, ci să le testați-combinați-degustați).  la starea asta nu prea îmi vine să scriu cu diacritice.

nu știu voi cum sunteți, dar eu nu mă prea cert cu toamna, chiar dacă uneori ploaia îmi inundă balerinii. mă simt mai degrabă un pic amorțită și dornică de răsfăț. mă apucă cheful de gătit, după ce din aprilie până prin septembrie m-am hrănit preponderent cu salate. pentru a îndulci frigul din casă, cuptorul coace cuminte prăjituri cu gust de copilărie. acum, în cuptor, zace niște plăcintă. o parte cu dovleac, o parte cu mere. miroase a cald și a miere și a scorțișoară.

mă cuibăresc cuminte și citesc ceva mai mult. atunci când alergi toată ziua, cărțile își pierd puțin din locul lor. toamna ele revin firesc în viața mea, ca un iubit pierdut mereu surprinzător regăsit. mă uit la filme, recuperez seriale. toamna nu mă întristează, pur și simplu îmi rearanjează firesc ritualurile de a fi și a crește. sunt în perioadă de semi-hibernare dar nu sufăr din cauza asta, ci mă bucur de liniștea casei mele (întreruptă abrupt uneori de vecinii de pe palier – că doar pereții sunt subțiri tare).

toamna mă bucur mai mult de lucrurile simple, precum razele de soare – chiar dacă ele nu sunt calde. sau de mâinile care caută să îmi încălzească mâinile mereu reci. de oamenii cu care mă văd mai rar, dar mai consistent. de îmbrățișări furate. toamna parcă m-aș putea îndrăgosti romantic și simandicos.

dacă scriu mai rar zilele astea, nu vă supărați, vă rog. doar că e frig la mine în casă – cel puțin până va da cineva drumul la căldură și pe strada mea. și statul sub plapumă, cu un ceai aromat și o carte bună pare o alternativă perfectă. în serile astfel pregătite, întrebările amuțesc și iubirea există prin tine. ceea ce e, uneori, de ajuns.

Lasă un răspuns

