Vise de insomnie

Prin nu stiu ce mecanism ciudat, corpul meu are reactii adverse atunci cand incepe primavara ori toamna. Poate pentru ca primavara e timpul acela cand asteptarile mi se trezesc brusc la viata. La inceputul toamnei de obicei ma pasc schimbarile. Diverse, nebune, mai mereu bune de pus la pastrat. Cam toate se manifesta prin stari preponderent insomniace, combinate cu stari de stat cu ochii larg deschisi spre un eu care se descifreaza mereu pentru prima data.

Cu starea asta m-am obisnuit. Stiu ca in aceasta perioada sunt predispusa sa iau cele mai nebunesti decizii, sa fac cele mai neasteptate afirmatii si sa am cele mai contradictorii comportamente. Fata de mine in principal, pentru ca evit pe cat posibil interactiunile sociale, de teama de a nu lasa starea momentului sa detuneze realitatea.

Mai nou insa, intre starile de lipsa de somn si cele de agitatie fara motiv se aseaza zilnic cateva minute bune de vise. Pe care le pot recreea pana la cel mai mic amanunt. Vise preponderent sonore si senzitive, nu neaparat vizuale. Daca ma intrebi ce am visat, poti sa-ti spun in detaliu cum ma simteam in vis, dar nu iti pot oferi nici macar o imagine vizuala. Cu toate acestea, visele imi sunt urmarite in fel si chip de personaje reale, despre care stiu ca sunt acolo.

Iar eu astept cu nerabdare scenriul urmatorului vis. Nu ma mai tem de ele, la fel cum incerc sa nu ma tem de mine. Parca mi-as dori sa arunc orice urma de umbra neagra ce sta peste prezentul meu sau al altora de dragul descoperirii unor noi definitii ale frumosului.

Toamna asta e despre momente frumoase care te pot face sa zambesti. Clipe rupte dintr-un cotidian aglomerat de griji diverse care iti aduc aminte ca esti om si ca traiesti. E despre placerea de a descoperi si de a re-descoperi. Despre Viata, pur si simplu. Si despre alegerea de a fugi de vise sau nebunia de a le trai pana la capat.

Visele mele, asa rupte din insomnii cum sunt, sunt lumini. Ale tale?

 

 

 

Lasă un răspuns

