Vacanță prin vecini

Inițial planificasem să plecăm la vecinii din Vest, adică în Budapesta. Cum zborul a fost mutat din București în Tg Mureș, și am aflat despre asta cu vreo trei săptămâni înainte de data plecării, a început epopeea căutării unei noi vacanțe. Talentul de cercetător online al Simezei și un dram de noroc (camera pe care ea o găsise era singura disponibilă, eu eram plecată pe ceva kilometrii buni de casă când a aflat), săptămâna trecută ne îmbarcam cu răbdare la pachet în autocarul cu destinație Bulgaria.

Fiind plin sezon și o distanță scurtă până la plecare (am făcut rezervare cu o săptămână și puțin înainte), și având un buget prestabilit, alegerea noastră s-a oprit asupra unui complex situat în apropierea Sunny Beach, având ca peisaj lateral dealurile și de unde puteai vedea marea în depărtare. Ca o surpriza plăcută, am avut camera la parter, iar în momentul în care deschideai ușa exterioară aproape picam în piscină 🙂 Un mod bun și relaxant de a-ți începe ziua.

Buna dimineata!

Despre complex (Sunset Complex), numai de bine. Aerisit și liniștit, numai bine pentru a-ți reîncărca bateriile. Mulți (foarte mulți, chiar) turiști englezi. Veniți cu bunici, mătuși, copii plini de viață. În rest, bulgari, câțiva ruși și polonezi. Am văzut și câteva mașini cu numere de România, dar într-o singură zi chiar am dat peste niște co-naționali la masa de prânz. Personal foarte ok, zâmbitori și simpatici. Ne-au ajutat să ajungem cu bine la complex, după ce i-am sunat de pe drum, având impresia că ne-am rătăcit printre dealurile din zonă.

Drumul spre Sunny Beach

Teoretic, distanța de acolo în Sunny Beach este de 6 km. Practic, am senzația că sunt ceva mai mulți, dacă punem în calcul faptul că într-o zi ne-am gândit să mergem pe jos și am făcut vreo 2 ore…Bine, nu am mers în pas de jogging, dar totuși…Că tot am ajuns la Sunny Beach impresia pe care mi-a lăsat-o este că este o stațiune supra-estimată. O groază de lume, partea pietonală de până la și de pe lângă plajă împânzită cu diverse magazinele de unde puteai să cumperi cam tot ce îți trecea prin cap (am văzut unul și cu lenjerie intimă 🙂 ), ducându-mă cu gândul la Eforie Nord, în aceeși perioadă de sezon. Plajele au un avantaj – nisipul fin. În rest sunt supra-aglomerate, în special în zonele foarte puține unde este liber pentru a-ți pune prosopul pe jos. Poate și pentru că majoritatea sunt private, și nu e foarte multa lume dispusă să dea 7 leva pe un șezlong + 7 leva pe o umbrelă. Oricum, nu ne propusesem să stăm la plajă la mare, am preferat liniștea de lângă piscina noastră 🙂 Așa că sunt doar observații de oameni plimbăreți, că doar nu era să zăcem la șopârlele timp de cinci zile.

Subsemnata si niste pietre istorice

La capitolul vizitat-plăcut-merită să vedeți dacă ajungeți în zonă: orașul vechi Nessebar. Declarat patrimoniu mondial, orașul este o combinație de ieri și azi. Printre case locuite (sau închiriate turiștilor) găsești la fiecare colț de stradă câte un vestigiu arheologic. Exceptând zidurile de la intrare, majoritatea acestora sunt biserici construite de prin secolul 9 până prin secolul 13-14. Unele se pot vizita, din altele au rămas doar arcade impresionate prin dimensiuni. Noi am mers în două zile diferite, și de fiecare dată ne-am plimbat  vreo două ore, pe străduțe mici, pavate cu pietre, ce m-au dus uneori cu gândul spre vecinii greci. Mult verde în Nessebar, iar mica insuliță este înconjurată de terase pitorești, cu vedere la mare.

Straduta din Nesserbar

Concluzii: ne-am odihnit (chiar dacă ne-am trezit zilnic în jur de 8, fără a avea ceasuri programate să sune). Ne-am bronzat puțin. Am văzut și locuri noi. Am povestit. Am citit. Am lenevit atunci când am simțit nevoia. La anul, ne întorcem în Thassos 🙂