Despre cum joaca în apă devine lecție despre performanță

Provin dintr-un oraș în care, cel puțin pentru cartierul Nord, înotul și baschetul sunt sporturi de tradiție. Chiar dacă nu suntem pe malul nici unui râu mare, și singurul bazin are o vechime aproape matusalemică. Scriu despre înotul din Prahova în categoria copii/juniori cu mândria omului care știe ce înseamnă un antrenament de înot și căruia îi crește inima cu fiecare medalie pe care echipa lui frate-miu o aduce acasă. Și dacă ar fi după mine aș introduce ore de înot pentru clasele mici cu titlu de obligativitate, fie doar și pentru că mie senzația corpului ce se susțin prin forță deasupra apei mi se pare una minunată și pe care fiecare om are dreptul să o încerce.

Dincolo de acestea, azi nu vorbim despre înot pur și simplu, ci despre polo. Recunosc, că până să tot citesc la Make despre acest sport, nu știam mai nimic despre el. Bine, să fim sinceri până la capăt și să spun că nu știam chiar nimic 🙂 exceptând poate câteva secvențe ce le-am mai prins de-a lungul timpului pe la tv. Între timp, m-am mai documentat, am aflat că pentru a juca polo nu e de ajuns să știi să înoți și m-am bucurat că avem așa echipă faină și muncitoare de a ajuns tocmai la Jocurile Olimpice de la Londra.

 De la același Make am aflat și de evenimentul desfășurat sâmbătă, la bazinul Dinamo, anume Porți deschise către sport, organizat de Federația Română de Polo. Bineînțeles că am convins Mama-din-Bucate să facă pachet copilul din dotare și să-l trimită spre București. Am trecut și eu o fugă pe la bazin sâmbătă (cât să las copilul pe mâini bune 🙂 ), și am rămas uimită la modul cel mai plăcut de numărul mare de participanți. O groază de copii în apă și pe lângă apă. Când am ajuns eu, jucau două echipe de fete (observație personală – nu m-aș fi gândit că sunt atâtea fete care practică sportul acesta) și, într-o laterală, cei din echipa veteranilor pasau mingea cu o non-șalanță care m-a lăsat cu gura căscată. Au oamenii aceștia un stil de a fi atât de naturali în apă, încât uiți faptul că sunt în realitate niște uriași – bine, comparația se face cu subsemnata, cu un metru și o riglă înălțime și kilograme potrivite 🙂

Mi-a plăcut ideea nu pentru că frate-miu ar fi tentat de polo – bine, și dacă ar fi, Ploieștiul nu e un oraș în care acest sport să se practice și nu numai pentru ideea promovării sportului în general. Ci pentru că a dat posibilitatea unor copii pasionați de sportul în apă să cunoască niște legende ale momentului. Pentru că nu în fiecare zi poți cunoaște oameni care au muncit până la limita maximă a performanței: Jocurile Olimpice. Pentru că, oricât de ciufut poate fi frate-miu câteodată (deh, ca orice copchil în prag de adolescență) mi-am dat seama că a rămas impresionat de ceea ce a văzut și de faptul că a avut posibilitatea să facă poze cu oameni precum Cosmin sau Andrei (din nou, îi mulțumim lui Make 🙂 ). Și dacă nu va rămâne cu foarte multe după cele câteva ore petrecute acolo, va rămâne cu siguranță cu ideea că performanța nu înseamnă numai tehnică și pasiune, ci și antrenamente de forță și capacitatea de merge mereu mai departe. Și cu siguranță vom reveni în cazul unei alte ediții, poate vom reuși să ne încadrăm mai bine în program și să apuce să intre și el în apă și să învețe câteva tehnici de polo (chiar dacă ne-exprimat verbal, am sentimentul că a rămas puțin cu regretul ăsta).

Sunt ultimele zile până la începerea Olimpiadei. Echipa de polo o puteți urmări în Jurnalul de Olimpiadă, și zău că merită…doar sunt singura echipă care ne reprezintă țara la Londra. Dar nu numai ei. Merită să priviți îndeaproape Jocurile Olimpice și musai luați-vă și copii/nepoții/verișorii mai mici lângă voi. Pentru niște lecții de viață, și pentru că e faină ideea de a aduce România acasă. Apropo de aceasta, Blogal Initiative a lansat azi campanie de susținere a sportivilor români la JO. Detalii găsiți aici.

 

 

 

Lasă un răspuns

