Dor de Piatra.

Îmi e dor azi. Dor sec și crud, ca o durere de cap într-o zi ploioasă. Dor de loc, nu de om.

Dor de un moment ca atunci când ne-am cunoscut. O nebunie de copii ce doreau să fie oameni mari, care încă nu aveau constrângeri legate de ora 9 dimineața, de luni până vineri, și care croșetau povești nemuritoare pe holuri de cămin în care acum nu am mai sta niciunul. Dor de un drum cu umbră. Dor să simt că leșin după primele 10 minute, așa cum mi se întâmplă la fiecare urcare, pentru ca apoi să râd în hohote de oboseala mea.

Dor aprig de creastă, chiar și așa cum o vedeam deseori când ieșeam din cort. Adică sub nori.  Și de un somn fără vise și fără treziri bruște, în sacul meu verde și subțire. Dor de acel foc de tabără. Mereu unic, pentru că e mereu altcineva în stânga și altele sunt dorințele pe care le înșiri în fața stelelor căzătoare.

Mi-e dor de Piatra Craiului așa cum ieri îmi era dor de un răsărit la mare, sau săptămâna trecută de o tabără de specializări cu exploratori, sau mâine de Sibiu. Ni se face dor de loc, și nu de om, pentru că sunt locuri care au înscris în noi momentul perfect de Frumos, de Liniște, de Altfel. Chiar și pentru o oră.

Și astăzi, când îmi petrec timpul aparent liber între o casă din ai cărei pereți îmi pare că ar curge praf, drumuri între București și Ploiești, și ore în care încerc să mă obișnuiesc a conduce mașina mică și albă ce are în acte numele meu, dar la care cu greu mă pot gândi ca la ”mașina-mea-pe-care-o-să-o-conduc-curând” mi s-au strâns toate dorurile într-un colț de timpan și țipă. Nu sunt tristă, nici nu dezvolt tendințe depresive vara, cred doar că trecerile de la rece (birou cu aer condiționat) la cald (stradă, metrou, casă) mi-au declanșat niște mecanisme perfide.

Azi îmi e dor de un munte ca de mine. Până una alta, în weekend voi fi la mare.

Lasă un răspuns

