Copilărisme

Ieri a fost ziua mea. Și a ta. Și a copilului din fiecare dintre noi. Scriam, dimineață devreme, ca măcar de 1 iunie să scoatem copilul din noi la o prăjitură, sau la orice activitate copilăresc-zâmbitoare. S-a făcut târziu în noapte când mi-am adus aminte de îndemnul acesta. Dar m-am răsfățat cu paste bune și tiramisu cu fructe de pădure într-o casă care mereu îmi aduce zâmbetul pe buze. Bine, nu casa în sine, cât proprietara ei, cu nume identic cu al meu. M-am jucat șotronul pe o stradă în Centrul Vechi. Doar pentru dorul de el. Și nu mi-a păsat de oamenii care se uitau lung la noi, de părul dezordonat și nici de ploaia care începea.

Tot ieri, mi-am adus aminte brusc, într-un schimb de mailuri, de o groază de jocuri dragi pentru care aș ieși în parc. Aș ieși să mă joc puțin de-a v-ați ascunselea. Așa, printre copaci și tarabe, căci am impresia că pe măsură ce creștem jucăm jocul ăsta cu emoțiile celor de lângă noi, și parcă nu mai are farmec. Și țară-țară vrem ostași aș juca, până aș pica de oboseală. Sau călcatea, ca în verile cu tabere de exploratori când ne jucam chiar și atunci când ploua și rezultatul era că deveneam niște mormane de noroi până se termina jocul. Dar nu conta atunci, pentru că eram prea ocupați să râdem în hohote. Așa aș vrea să reușesc să stâng o dată vreo 10 oameni să ne jucăm în parc, numai că oameni mari au programe prestabilite și agende încărcate și nu mai sunt copii care să strige în fața blocului ”Mama lu” Oana, o lăsați pe Oana afară????”, fie și pentru că Oana nu mai stă cu mama ei de vreo câțiva ani buni.

Îmi e dor să mă dau în leagăn tare-tare, până simt că aproape voi putea zbura, fără să îmi fie teamă că aș putea să pic ori că mă lovesc. Numai că (cel puțin din ce am văzut până acum) în toate parcurile, lângă locurile de joacă, se află un nene gardian care nu te lasă să te joci de-a copilul. Chiar dacă tu ai un metru și-un stilou și mai puține kilograme decât cel puțin vreo trei copii supraponderali care pot să se legene liniștiți.

De peste vreo oră încolo frate-miu ajunge în București. Și mâine avem program cu plimbări, surprize, zâmbete și dans, ca între copii 🙂

Ieri a început vara. Să vă fie soare și să vă fie copilul din voi în fiecare zi puțin răsfățat!

Lasă un răspuns

