Moment muzical. Incursiuni în trecut.

O dată am ucis o vrabie este o poveste muzicală care, oricât de fain ar suna în original, are lipit timbrul unei voci de mamă. A mea. Nu știu când mi-a fredonat-o prima oară, aproape sigur nici ea nu mai știe. Știu sigur că la Alba, la festival, era schimbul doi și am sunat-o să asculte piesa. Am plâns puțin, amândouă. Aș fi sunat și azi, dar era deja târziu. Oricum, mi-a spus să i-o dedic, măcar așa, în gând.

Soldatul, e părăsit undeva, prin centrul Ploieștiului, prin liceu. Era atunci cântat de un tip cu păr lung și blond, care m-a făcut să mă îndrăgostesc iremediabil de acorduri de muzică folk (și nu, nu și de el 🙂 ). Mai apoi, se retrăsese cuminte, într-o terasă de lângă teatru, unde s-au făcut și desfăcut cele mai frumoase prietenii, nopți albe, destăinuiri majore. Cam cât de majore puteau fi ele la 16-17 ani, să ne înțelegem.

Am uitat de mult cum arăți era singura piesă pe care un bun amic știa să o cânte la chitară (atunci, între timp a mai învățat). Și e asociată cu plecări la munte, cu seri lungi, când toată lumea ațipea și el fredona cu voce iremediabil de caldă.

Ce să-ți aduc iubito, de pe mare e o declarație muzicală șoptită frumos, într-o vreme când poveștile nu se visau, ci se trăiau.

Toate la un loc, și nu numai, sunt Poesis. Tocmai ce am venit de la un concert care mi-a demonstrat că, oricât de mult și inevitabil suntem ancorați în trecuturile noastre (chiar dacă uitate, adânc înfipte în ceea ce suntem acum), momentele prezente sunt cele care ne fac să zâmbim. A fost o lansare de album. Piese noi, ce așteaptă amintiri. Dar despre toate acestea, revenim în curând pe ForeverFolk.

La final de zi, ochii mi-au rămas de copil. Ceea ce nu pot decât să vă doresc să vi se întâmple și vouă, indiferent de vârsta biologică.

Lasă un răspuns

