Jurnalul ei (5)

(un fel de a se povesti al unei oarecare ei, care poate fi uneori şi eu…restul posturilor să regăsesc la categoria Jurnalul ei din stânga ecranului)

Oboseala e o stare pe care o regăsești fizic, în durerea concentrată undeva, de la gât spre umăr spre omoplatul strâng. Sau drept. Depinde probabil de calculatorul la care stai. Cu gândul agățat la flori de primăvară (cu care îți umpli casa o dată la două zile, ca semn al culorilor din tine), stai cu ochii pe geam și-ți definești astenia. 

Parcă fiecare primăvară are ceva din repetiția celei de acum un an. Și apoi, parcă în fiecare dimineață cu soare ai deschide ochii larg, ți-ai pune bocancii (chiar dacă sunt un pic vechi și poate și puțin rupți), pantalonii cei mai comozi, geaca subțire, ai agăța rucsacul și ai fugi nebun  spre o poiană de nicăieri. Ai culege ghiocei, ai vorbi de una singură cu iarba, cu cerul albastru, cu inima, și te-ai întoarce cu un fel de soare inscripționat în ochi.

În schimb, în fiecare dimineață soarele răsare de lângă șantier. Alergi mereu prea grăbită. Uneori, ai timp să realizezi că e frumos afară. Atunci, îți permiți copilărisme, să mai visezi puțin, să bei cafeaua lângă geam. Sunt zilele când te îmbraci mai frumos, de parcă cerul infinit de deasupra te poate admira. 

Primăvara mă face cameleon. Sunt mai zâmbitoare ca oricând, mai goală ca nicicând.

Îmi visez totuși, în nopțile când oboseala se transformă în pernă, frumosul din jur. Știu că aș putea iubi primăvara simplu și fără întrebări. Pentru că aș fi prea ocupată să îmi desenez iubirea printre copaci, printre plimbări, printre jocuri de-a șotronul regăsite. Sau poate aș putea să mai schimb o parte din mine, la fel cum la fiecare mijloc de primăvară, între astenia lui martie și culoarea dragă a lui mai, îmi schimb anii de trecere prin viață. Aș deschide larg inima, să-mi intre lumină. 

Și mai stiu că primăvara oboseala îmi devine insomnie, visele – obsesii vii, dorul de ducă – nebunie curată.

Mi-e primăvară și mi-e dor.

Și, printre altele, mi-e incredibil de somn.

Lasă un răspuns

