Școli peste hotare (episodul 2)

Atunci când am provocat câteva domnițe să îmi povestească despre cum se vede școala din afară, mă așteptam la câteva răspunsuri, dar în niciun caz la asemenea povești frumoase cum mi-a fost dat să citesc.

Pe Ioana o știu încă de când era la liceu, și-o alintam copilu’. Și cam de prin clasa a 11-a vorbea despre plecatul în afară. A reușit și Belgia i-a fost cămin în ultimii ani. O poveste frumoasă și adevărată, așa, înainte de ziua doamnelor 🙂

Welcome Belgium

– Ioana Ruxandra Petcu, studenta in anul 2 la Facultatea de Stiinte Politice, Economice si Sociale, departamentul « information et communication » si un minor in Stiinte Politice, la UCL (Université Catholique de Louvain) –

Ce inseamna Belgia pentru mine ? in primul rand un pas inainte spre o viata independenta. Aici am descoperit ce inseamna sa fii singur pe lume si ce sentiment de satisfactie ai cand iti dai seama ca poti sa te descurci ; cand cazi si te ridici, si mergi mai departe ; cand oamenii te privesc ca pe un strain, cand sunt rasisti si incearca sa iti puna bete in roate, dar tu le dovedesti contrariul si ii faci sa le para rau ca au fost atat de inchisi la minte.

Cel mai frumos moment ? cand i-am descoperit pe cei care actual imi sunt prieteni. Sunt persoane cu care am petrecut momente de vis visatand diverse locuri din intreaga lume, cu care pot sa stau la un ceai si sa vorbim despre orice, de la literatura si arta pana la viata cotidiana. Am descoperit oamenii cu care oricat de mult as vorbi, nu vom epuiza niciodata subiectele.

Un alt moment frumos ? cand unul din profesori m-a intalnit pe strada si m-a strigat pe nume. De ce mi se pare atat de uimitor ? pentru ca in Belgia profesorii nu dau doi bani pe studenti, si nu incearca sa aiba o conversatie cu personele care se afla de partea cealalta a catedrei.

Proiectul de analiza a comunicarii intr-un bar cu tematica culturala. Am lucrat ca o nebuna timp de 3 luni intr-un teatru care avea o cafenea. Dimineata eram la facultatea, dupamiaza pana la miezul noptii eram la « munca ». Si am iubit locul acesta, angajatii, actorii si spectatorii, viata de artist faptul ca am invatat sa observ oamenii mai departe de aparente. Si mai mult de atat, suntem inca in tratative pentru publicarea studiului.

Viata de student. Cateodata te simti ca o femeie casnica : ai rufe de spalat, cumparaturi de facut, mancare de gatit… si totusi petrecerile din camin, serile la teatru sau la film, evenimentele organizate de alte camine, petrecerile fratiilor si mixul cultural iti ridica intotdeauna moralul si te fac sa mergi mai departe.

De ce imi place aici ? pentru ca nu am nimic din ce aveam acasa, dar nu simt nici o lipsa. Pentru ca am invatat sa fiu libera, responsabila, sa fiu serioasa si sa nu ma dau batuta. Pentru ca viata e frumoasa, cum o prietena din Spania ar zice « la vie est belge ».

Ce e nou in program ? Fac parte din « BDE » (Birou studentilor ESPO) ; sunt unul din reprezentantii Romaniei la Global Village, un proiect organizat de AISEC pentru dezvoltarea culturala si candidez pentru un post in CGEE (Consiliul General al Studentilor Straini), o subdiviziune a AGL (Adunarea Generala a studentilor din Louvain), cea mai de prestigiu organizatie la nivel universitar.

Ce motiv as avea sa nu fiu fericita ? 🙂

Mă întrebam, citind povestea de astăzi, când e momentul potrivit să pleci. Poți face alegerea încă din liceu, și cel mai probabil vei pleca pentru mai multă vreme. Poate te hotărăști pe parcursul facultății. Sau, la fel de posibil, realizezi ce vrei să studiezi și unde, abia după câțiva ani de studiu acasă. Vă spuneam încă de luni că primul pas e informarea.

La RIUF (Târgul Internațional de Universități) poți vedea unde și ce poți studia. Dar, mai mult decât atât, e important de reținut că acest târg nu se adresează doar elevilor sau studenților din ani începători. Poate ești un părinte care încearcă, alături de copil său, să descopere cel mai bun drum spre mâine. Poate știi deja unde să pleci, dar nu știi cum poți obține finanțare. Poate vrei studii postuniversitare. Cei de la RIUF îți spun cum să te pregătești înainte de târg, și te așteaptă la diverse work-shopuri și seminarii. În București (17-18 martie – Sala Palatului), la Timișoara (20 martie – CRAFT) și la Iași (22 martie – Hotel Unirea), te așteaptă mai bine de 100 de universități pentru a face împreună primul pas.

Să vă fie drumul bun, zic! 🙂

Lasă un răspuns

