A fost odată un Om

…care, într-o noapte veche de vară, mi-a destăinuit tainele constelațiilor. Și de la care am aflat cele mai frumoase povești despre stele căzătoare. Același Om lângă care am învățat frumusețea dorințelor făcute sub meteoriți ce brăzdează cerul

…care, de drag și prietenie, m-a rugat să-i fiu domnișoară de onoare. Atunci când eu nu știam ale mod de a mă îmbrăca în afară de blugi de adidași. Același Om care mi-a spus că îmi stă bine la costum și care a zâmbit când mi-a văzut prima pereche de pantofi

…care mi-a spus, atunci când nu știam ce să aleg, că frumusețea viselor nu stă în împachetarea lor și păstrarea lor în suflet. Ci în puterea de a le urmări dincolo de limitele pe care crezi că le ai.

…care, cândva, mi-a povestit istorie muzicală. Și de la care am învățat să iubesc folkul, chiar dacă mi-era cunoscut de dinainte

…de la care am învățat primele noțiuni de orientare cu busola, primele plante medicinale sălbatice și care m-a provocat, atunci când nici măcar eu nu știam că pot, să învăț niște copii despre toate astea. Și câteva în plus

… care vedea în orice lucru o lecție de Viață. Și de dragoste din partea Cerului. Și care, nici măcar atunci când o boală stupidă l-a ros din interior, nu s-a plâns.

…care mi-a spus că oamenii greșesc. Și de la care am învățat ce înseamnă să ierți.

A fost o dată un Om fără de care, eu de azi nu aș mai fi fost probabil aceeași. Și au trecut șase ani (azi) de când s-a dus să învețe și alte galaxii despre frumusețea de a fi generos, sincer și plin de respect pentru Viața de lângă tine și pentru Cerul ce o păzește.

Mie mi-a luat șase ani să povestesc despre el. Doar că azi, lângă acorduri care mi l-au adus brusc în minte, nu am vrut să plâng. Ci doar să îmi aduc aminte că, dincolo de minciuni, egoism sau prietenii care ne rănesc la un moment dat, există pentru fiecare dintre noi, câțiva Oameni care ne schimbă. Și care trăiesc prin asta.

Și mi-am adus aminte că uneori, ne trezim prea târziu și greu și dureros să spunem Mulțumesc și Te iubesc. 

A fost odată un Om. Și este. Și va fi. Pentru fiecare dintre noi.

La final, rămâne praf de stele

Lasă un răspuns

