Când locul 7 e mai mult decât aur

Am recunoscut întotdeauna că mă pricep la sport cam la fel de bine cum mă pricep la mitraliere. Adică deloc 🙂 (era să scriu mașini, dar de când lucrez unde lucrez, am mai învățat câte ceva, la fel cum despre fotbal aflu în aproape fiecare pauză de masă la care sunt și băieții 🙂 ). Dincolo de acest lucru, o să rămân un fan al concursurilor de înot. Rezultat probabil al celor câțiva ani de înot practicați, și de faptul că frate-miu deja practică acest sport la nivel de performață, prin urmare m-am cam perindat cu el la concursuri prin toată țara când a fost posibil.

Astăzi s-a încheiat Campinatul Național de Înot de la Bacău (grupa de vârstă 11-13 ani). Copii sunt în drum spre casă acum. Cei 7 copii minune ai Ploieștiului, cu care mă laud cât de des pot (nu trebuie să cunoști prea bine, ca să știi că frate-miu e pentru mine important tare). Acum doi ani de zile am fost și eu  cu ei. Atunci, la o serie de concurs (probele erau de 50 de m pe fiecare procedeu + ștafete), erau în jur de 100 de înscriși. Acum, la 12 ani, trierea făcută de timp a dus la serii de 50-60 de participanți, în probe de 100 și 400 de metri. Pentru ai copiii noștri (știu că frate-miu e numai unul acolo, dar în timp i-am adoptat pe fiecare ca făcând parte integrantă din sufletul meu) a fost primul concurs atât de solicitant. Iar rezultatul final a fost un minunat loc 7 în clasamentul general.

E mult? E puțin? Ar putea părea puțin, dacă nu știi povestea din spate. Care cuprinde faptul că au fost totuși 39 de echipe înscrise, din care peste 10 nu au intrat în puncte. Și acela că la acest nivel se concurează cu licee cu profil special de înot. Asta în timp ce anul acesta părinții și antrenoarea au făcut n combinații pentru a ajuta copiii să ajungă la bazinul Vega, pentru că Petrolul Ploiești nu a mai subvenționat transportul. Și în timp ce unii vin cu cel puțin un antrenament de înot + unul de forță pe zi, iar ai noștri se trezesc în fiecare dimineață la 6 – 6 jumătate, pleacă la antrenament, ajung la 11 și pleacă la școală. Școală unde nimeni nu iartă o lecție neînvățată pentru că ai fost obosit.

Nu spun că cei 7 copii de la Ploiești sunt sfinți, Doamne-fere. Sunt copii cu bune și rele. Uneori se ceartă, alteori se încureajeză. Dar garantez cu sunt una din cele mai faine echipe pe care le-am văzut în viața mea. O echipă care a crescut împreună (toți au început să facă înot în clasa I, alături de alții, care au renunțat pe parcurs). Și care este uneori izbitor de determinată în a face lucrurile bine și a crește, pentru că sunt conștienți că dacă nu câștigi secunde la un concurs, e posibil să nu mai ajungi la următorul. Da, nu sunt toți de podium (Emilia e de departe cea mai sus la fete, Băje la băieți), dar dincolo de asta, nu a fost niciun moment în care să văd că au stagnat. Da, poate au mers mai slab la o probă, dar au crescut la alta. Și știu că în toată minunăția asta, Ioana (antrenoarea) e cea care are un cuvânt important de spus.

Despre frate-miu ce pot zice? Că văd cum înotul l-a maturizat și responsabilizat? Că îmi crește inima la fiecare secundă în minus pe care o citesc afișată la finalul unei probe? Că mi se rupe sufletul când știe că putea mai mult, și e trist și se închide în el? Toate acestea, și încă multe altele. Pentru că știu că toate eforturile de acum îl ajută să crească un om bun. Și care va știi ce înseamnă să muncești, ce înseamnă o încurajare, și ce înseamnă o echipă. Nu, nu a fost pe podium. Dar a fost undeva destul de sus la procedeele la care e bun (speță braț și crowl). În primii 20. Credeți că e puțin? Eu zic că e bine. Pentru că la fiecare 3 luni (cam asta e durata între concursuri) mai crește puțin.

Vă las o poză de la primul concurs la care au participat vreodată. Acum aproape 3 ani, la Pitești. Din toți, au rămas cei 7 care m-au făcut mândră că sunt din Ploiești și că îi susțin. Fie chiar și cu un post pe blog!

Bravo Andreea, Micky, Roxana, Băje, Mihai, Emilia, și nu în ultimul rând, Gabi! Și felicitări, Ioana!

Lasă un răspuns

