Fabrica de praf

Îmi plac duminicile la ceas de seară în garsoniera mea din Dristor. Bine, n-o fi ea a mea cu acte, dar în cei 6 ani de București e singurul loc unde sunt Acasă. Poate sunt macii de pe pereți de vină, lampa personalizată primită cadou de drag sau zecile de obiecte mici și colorate care îmi sunt parte din mine. Nici nu mai contează care și cum și de ce. E locul meu drag, și duminicile petrecute cu un ceai aromat, calculator sau cărți, după porția de curățenie îmi sunt dragi. Dacă în alte seri aș simți singurătatea, în serile astea îmi e suficient să fiu a mea, într-un loc al meu.

Azi am ajuns destul de pe seară din Ploiești însă. Și cum parchetul nu se șterge singur, aragazul nu scapă de pete din propria inițiativă, și hainele nu se strâng pe uscător atunci când nu sunt eu în casă, am zis că puțină ordine nu strică. Așa am ajuns la concluzia că, undeva, sub pat cel mai probabil (eventual în spatele lăzii de pat) există niște pitici mici și pufoși, care petrec atunci când eu sunt plecată. Și de atâta petrecere produc praf, pe care îl înșiră cu stil pe toată mobila mea închisă la culoare.

Altfel nu îmi explic. Eu plec pe la 8 în fiecare dimineață. Și de cele mai multe ori ajung undeva, între 9 și 11 acasă. În cele (prea) puține ore state pe aici, mă dau de-a dura pe net, îmi fac duș, ceaiuri și dorm. Dacă astă-vară înțelegeam existența prafului (geamul era mai mult deschis și stau lângă o intersecție cu un bulevard destul de mare), acum chiar încep să cred în existența piticilor mici și pufoși de sub pat care produc praf. Pentru că geamul nu mai stă deschis mai mult de 1 oră de zi. Iar eu vineri am șters praful. Azi era tot acolo.

În spatele lăzii de pat am o cutie cu trecut. Tot felul de vestigii strânse, de foste iubiri sau posibile amăgiri, de zile îngropate. Cred că acolo se produce praf.

Semn că uneori e bine să mai cureți și sufletul de praf, nu numai mobila…

4 gânduri despre &8222;Fabrica de praf&8221;

Lasă un răspuns

