Femei pe care nu le (mai) înțeleg

Recunosc că din momentul mutării mele în București nu am păstrat o legătură apropiată cu vechii prieteni din Ploiești (excepție face nevasta de la Iași 🙂 ). Nici în facultate nu am avut un grup stabil, căci în aceeași perioadă am cunoscut o gașcă de oameni faini care îmi sunt aproape și astăzi. Întâmplarea face că în ultimele două săptămâni m-am întâlnit cu câteva domnșoare/doamne care mi-au fost cândva apropiate. Și am rămas perplexă. Am avut zile când m-am întrebat ce-ar fii fost dacă, am avut momente de depresie în casa mea cu maci pe pereți, am avut zile când mi-aș fii schimbat viața. Întâlnirile astea mi-au demonstrat că, oricât de greu îmi pare câteodată, e totuși frumos în colțul meu de lume.

Case 1. Cu F. m-am întâlnit în Real, în timp ce făceam ceva cumpărături. Nu am recunoscut-o, dar se pare că fața mea din generală până acum nu s-a schimbat prea tare :). Era o tipă faină, cu care făceam schimb de cărți și visam la plecări pe munte când ne vom face mari. Și are în continuare cei mai frumoși ochi verzi – căprui pe care i-am văzut vreodată. Numai că azi sunt mult mai triști. E căsătorită deja de câtiva ani, are doi copii acasă și un soț care lucrează în Italia. M-a invitat să bem o dată o cafea. La ea, căci nu are timp să iasă din garsoniera în care stau în chirie. Mă uitam la ea, și nu îmi venea să cred că e doar cu două zile mai mare decât mine. Eu îmi faceam planuri pentru următoarele plecări. Ea recunoștea că îi pare rău că nu a dat la facultate. La final, m-a întrebat dacă nu am numărul unui avocat ok, pentru că ar vrea să divorțeze. Îi e frică doar că nu poate face față singură situației. Apoi mi-a sugerat subtil că nu e bine că nu sunt măritată (și nici măcar în plan să) și că totuși statul la cratiță nu e lucru rău, că prea multă independență pe capul femeii îi face rău și că are un văr draguț cu care îmi poate face cunoștință. Serios? Nu, mulțumesc.

Case 2. A. mi-a fost colegă de facultate, una dintre puținele cu care am petrecut ceva timp și în afara sălii de seminar. Am plecat la mare împreună, mi-a fost alături într-un moment în care nu știam ce să aleg, m-a învățat să zâmbesc chiar și atunci când îmi e greu, pentru că starea de bine poate veni și de la exterior spre interior. Făcea încă o facultate și visa să ajungă să muncească într-un domeniu drag, și chiar era pe drumul spre bun spre asta. L-a cunoscut pe un el oarecare, și brusc A. nu mai era doar A. ci A plus el. El era pretutindeni, în fiecare mișcare, la fiecare ieșire. Le-am invidiat puțin povestea de dragoste la început, apoi am început să mă îndepărtez. A. îmi era prietenă, el – nu. Și nici nu doream să îmi devină. M-am întâlnit cu ea la metrou acum vreo lună și a trecut pe la mine la o cafea săptămâna trecută. El a hotărât că nu o mai vrea acum vreo 6 luni. Și în răstimpul acesta, a mea A a slăbit vreo 7 kile (credeți-mă pe cuvânt că era slabă), a renunțat la un job fain și pentru care luptase destul de mult, și a devenit dependentă de sedative. Am rămas cu gura căscată. Pentru că tipa asta era un om fain de tot. Și care la 24 de ani crede că i se termină viața pentru că un bărbat nu o mai vrea. M-a șocat lipsa de voință de a încerca măcar să vadă ceva frumos în jurul ei. M-a întristat. M-a întristat și mai tare privirea și tonul cu care m-a întrebat cum de mă descurc singură, de parcă aș fii fost vreo ciudată…

Pe mine mama m-a învățat că indiferent de situație, să fiu mereu sigură că mă pot descurca și singură. Și cred sincer că așa e normal. Numai că întâlniri de genul celor de mai sus mă fac să îmi pun întrebări…oare de ce ajung ele să vadă lumea formată numai din ei?

Un gând despre &8222;Femei pe care nu le (mai) înțeleg&8221;

Lasă un răspuns

