Ganduri despre eu/Ea si tu/non-El

Intalnirile noastre au gustul amar al ceaiului verde care a stat prea mult in apa intai fierbinte, apoi calduta. A fost o vreme cand ma intrebam de ce tocmai noi, dintre toti ceilalti, eram mereu asa, cu un picior in afara vietii celuilalt. Si mai apoi de ce revederile ne-au devenit ceai pregatit la timp. A fost o seara in care am facut bilantul si am ras.

Privirea ta ma ocoleste deseori atunci cand ne intalnim. Iti e frica de chipul meu, asa cum alta data il cautai. Credeam ca faci asta de rusine, apoi am vazut ca in privirea mea o vezi tot pe Ea.

Privirea mea te priveste cu ochi atent astazi. Era o vreme cand iti scriam poeme de amor prin genele stranse. Azi te privesc cu curiozitate, caci te descopar in alt mod. Ciudate sunt caile vietii, atunci cand incepi sa vezi abia dupa ce ai crezut ca ai vazut totul. Desenez pe harta sufletului un tu si un El. La fel?

Mana ta mai atinge mana mea din greseala si o fereste, pe parca pielea mea ar arde. Caci pielea mea nu e mea, ci a Ei, si stii ca orice atingere mai indelungata va face sa iti fie din ce in ce mai greu.

Mana mea iti mai mangaie parul din cand in cand. Cu dragul jocului fara cuvinte a unui oarecare ieri, cu grija pentru copilul ce il vede in spatele omului mereu matur. Pentru El, atingerea e fara echivoc. E semnul unei mari iubiri ce si-a trait orice declaratie scrisa.

Cuvintele tale spun banalitati. Mereu aceleasi, rasucite poate de un eveniment oarecare, si se indreapta spre mine usor. Lasa in spate semne de intrebare, lini ferate trasate de intuitii, globuri de cristal. Stii ca Ea le-ar citi pe toate, si ti-ar raspunde cu epistole pe nisipul de la Marea Neagra.

Urechile mele astazi aud doar alb-negru. Asa cum citeau candva. Intr-o vreme in care tu erai El, si eu ma credeam Ea. Vremea povestilor si a lui „pentru totdeauna”.

Azi, degeaba as mai fii Ea cand tu nu mai esti El pentru mine, ci pentru Alta.

De aceea, dragul meu, putem sa radem noi, ca de doi copii ce s-au jucat cu iubirea pana au stricat-o si apoi ne-au stiut sa o repare la loc.

Imi doresc o intalnire simpla, ca aceea dintre nisip si mare. Sau macar un ceai pregatit cum trebuie. Si pana la urma, as juca sotronul cu iubirea. E lui si a mea. A altora decat cei de azi.

Lasă un răspuns

