Lunea de poezie (un inceput)

Mă gândeam eu așa, pe la orele 6 trecute de jumătate ale dimineții, în timp ce trăgeam storurile ferestrelor, că lunea e zi bună de poezie. Lunea parcă lenea e mai leneșă ca oricând, și cu toate astea te mobilizezi pentru o nouă săptămână. E ziua când îți vine parcă să visezi mai cu spor la povești de iubire fără scop, sau doar la un trup a cărui piele să o alinți în așteptarea unei altei zi de luni, la o plimbare la capăt de lume, sau măcar câteva orașe mai la distanță. În zilele de luni, timpul parcă trece împleticit, între o zi care a fost a ta și o zi care e mai mereu a altcuiva, și atunci îți vine parcă să zâmbești mai melancolic, dar și mai sincer ca oricând. Iar întâlnirile de luni, planificare sau nu, au mereu gustul regăsirii unei bucăți din tine și te încarcă mereu de bine. Îmi plac zilele de luni pentru că sunt mereu sub semnul începutului. Oare iubirile încep mai cu drag și mai poetic lunea? Lunea trecută am luat o decizie, lunea aceasta mi-am reconfirmat-o. Îmi place să zâmbesc în zilele de luni, pentru că orice început cu zâmbet e unul cu miere pentru suflet. Iar când zâmbetul înseamnă capacitatea de a lupta pentru o prietenie, înseamnă că lunea e parte din poezia sufletelor un pic prea încăpățânate.

Poate e înnorat afară, dar cu siguranță e primăvară.

Seria lunilor de poezie se deschide în aer de primăvară. Eu nu îmi doresc să cresc mare. Pentru că oamenii mari au mereu răspunsuri, niciodată întrebări, au mereu analize, în loc de sentimente, au mereu un sfat, în loc de o îmbrățișare. Și le mulțumesc celor care îmi sunt așa și îmi sunt aproape…

Candori – Nina Cassian

« E la fel ca atunci. Ca la optsprezece.

Aceeasi apa, aceeasi lacomie de trandafir,

aceeasi aplecare a trupului

si spaima de sarut, si a te trezi din somn e-o fericire

si sambata si targul Mosilor,

toate acelasi. »

 

– Atunci, ce s-a schimbat ? intreaba domnul invatator.

 

« Nu stiu. N-am invatat lectia.

N-am invatat nici o lectie.

Am lipsit de la lectie.

N-am putut sa vin la scoala

pentru ca am fost sanatoasa. »

 

– Atunci, am sa te las repetenta, spune domnul invatator.

 

« Asa si trebuie. O sa mai incerc.

O sa ma straduiesc. Poate ca-mbatranesc

pan’ la semestrul urmator »

(Volumul « Spectacol in aer liber », 1974)

Să fiți frumoși!

(Și, coincidență sau nu, unul dintre cei mai cu poezie oameni pe care îi cunosc își sărbătorește azi ziua. La mulți ani, Alina!)

Lasă un răspuns

