Ambivalențe primăvăratice

Între mine şi primăvară e fost, dintotdeauna, o relație de dragoste-ură. Nu pentru că nu îmi place soarele, verdele, renunțatul la cizme şi trecutul în pantofi. Astea sunt motivele principale pentru care îmi e dragă, şi pentru care mereu, la ultimele semne ale iernii, încep să o strig prin fereastră. Plus că e ziua mea primăvara, deci vine cu surplus de chestii draguţe pentru mine.

Cu toate astea, nu ştiu exact de ce. primăvara îmi pare construită ca un anotimp menit să te facă să te simţi bine. Că vrei sau nu vrei, nu mai e alegerea ta. Primăvara vine la pachet cu toată reînnoirea frumoasă din jur, şi te face cumva să intri şi în sufletul tau, si sa te reorganizezi putin. Uneori, pune paie pe foc, căci primăvara pare  un anotimp tare frumos de iubit, şi uneori se întâmplă te pune pe lista de aşteptare.

Anul ăsta primăvara m-a luat cumva pe nepregătite. Dar am decis că voi face din ea cea mai frumoasă primăvara. O primăvară pentru mine. Pentru că am aşteptat prea mult începutul de primăvara, am privit prea mult ecranul calculatorului sau al telefonului aşteptând să intru în primăvara cu nişte vise împlinite. Şi chiar dacă decizia mea este cea bună, uneori, doar uneori…îmi e dor de primăvara unei dragoste. Indiferent de anotimp.

Poate primăvara va fi doar un pretext. Să plec, să mă închid în mine cu cheia, să zâmbesc totuşi mai frumos, mai mult, mai cu drag. Un pretext al unei descoperiri pe care am amânat-o poate, prea mult. Şi al unor decizii care nu sunt tocmai primăvăratice.

Concluzia. Am aşteptat primăvara cu nerăbdare. Acum nu ştiu ce să fac cu ea. Prea mult nou dintr-o dată se pare că dăunează mecanismelor de funcţionare internă. Dar nu-i bai. Până la urmă, e soare afară. Cu doar puţină voinţă, pot face să fie soare şi în mine.

Să fiţi lumini!

 

Lasă un răspuns

