Povesti sibiene

Poveste sibiana.

Ca trebuia sa scriu despre povestea asta la cald, adica acum mai bine de o saptamana, e lucru cert. Ca am ajuns sa scriu azi, e totusi lucru bun si frumos, zic eu. Pentru ca in zilele mohorate,
cu dureri de cap sau obosala acutizata, e bine sa ai unde fugi de lume si sa zambesti, a aducere aminte.
Am spus-o si o sa o spun ori de cate ori mi se va oferi posibilitatea : mie Sibiul imi e drag. Imi e asa, lipit de suflet, pentru linistea strazilor sale, pentru cafenelele deschise la un final frumos de februarie, pentru momentele pe care i le asociez.
Sibiul meu are in primul rand forma noctorna.
Asa l-am cunoscut, intr-o nebunie de camin si inceput de studentie. Atunci cand am fugit sa petrec inceputul de an acolo. Am cunoscut Sibiul in aceeasi noapte in care el cunostea atibutul de Capitala Culturala Europeana. Si i-am bautut
centrul la pas, zgribulita si cu rucsacul in spate.
Apoi, are forma unui weekend de final de februarie. Unul care mirosea déjà a inceput de primavara. Atunci l-am vizitat cu Raluca si Make, atunci am facut incursiuni in jurul sau si tot
atunci am descoperit-o pe Ileana. Care Ileana e o crama minune, in care ciorba de perisoare de deztrabaleaza languros cu tarhon prin ea, si peste ai carei papanasi curg mereu dulceturi de casa
cu gust divin. Si pentru cine nu crede, sa incerce.
Si mai apoi are gustul unei prietenii care si-a gasit miezul si rostul in imprejurimile tacute ale Sibiului. Pe o banca simpla, intr-o tacere care ne intra pana in oase si care deschidea porti de
suflet, sub stele insirate linistit desupra dealului pe care se ridica cetatea de la Cisnadioara.
Sibiul meu de anul acesta are forma unui mic vis realizat. Pentru ca am zapacit Leul cu fraze care aveau dor de duca in ele, am hotarat sa plecam din Bucuresti un weekend. Si cum simpaticii
oameni care au venit cu noi au propus Sibiu, nu am putut zice nu. Asa ca, nu mai departe de saptamana trecuta, am vazut Sibiul toamna.
O toamna de poezie, cu cer albastru, cu frunze in zeci de culori, cu lumina calda. Cu toata dorinta noastra de a dormi ceva dupa ce am ajuns, ne-a fermecat atmosfera si ne-am plimbat la pas. Am zambit recunoscand locuri si stradute batute déjà de cateva ori. Ne-am furisat privirile printre arcade spre curtile interioare ale caselor. Si am vazut o dovada de civilizatie mult peste masura Bucurestiului in faptul ca, dincolo de renovarile facute pentru anul Capitalei Europene, acestea au continuat. Centrul vechi al Sibiului respira a case colorate si a nou. Si miroase a liniste placuta, a oamenii care nu se grabesc si zambesc in plimbarile lor de final de saptamana.
Duminica a fost dedicata plimbarilor prin parcul Astra (pe care il recomand cu caldura celor care ajung in zona si care vor sa dedice 2-3 ore unei plimbari prin istoria mestesugurilor
si mestesugarilor din tara), apoi cetatea Cinadioara si Cisnadie (decoperite in timpul teambuildingului ForeverFolk, si despre care puteti citi aici).
Am venit acasa odihnita si zambitoare. Cu certitudinea ca am venit la Sibiu din nou in momentul potrivit si in compania potrivita. Si mai ales constieta de faptul ca Sibiul are iz de oras austriac, mult mai mult decat de oras romaneasc.
Asa ca, pentru o plimbare frumoasa, pentru putina liniste si mai ales pentru o gura serioasa de aer civilizat, vi-l recomand. Asa cum mi-l recomand mie, in cure de cate un weekend, o data pe an macar. In plus de asta, veti manca mancare buna de tot, ca la mama ei acasa.
Poze gasiti la in casa fotografica a Leului (adica aici), ca pana reusesc sa uploadez eu trei poze imi cresc cel putin 10 fire de par alb.
Ne cititm curand.
Cu povesti italienesti, piazzete si paste.

Va doresc in avans un weekend frumos.

Lasă un răspuns

