jurnalul ei (3)

[se continuă seria de scrieri care pot fi partea de jurnal al unei oarecare femei, în care se găsesc bucăţi din mine, mai mult sau mai puţin metaforizate. Pentru cei interesaţi, găsiţi primele părţi, şi posibil următoarele, în categoria „jurnalul ei”]

E trecut de miezul nopţii şi azi nu îmi pierd noapte în lamentări triste despre cel ce ar fi fost să fie. Azi aştept şi definesc aşteptări.

Exista o perioadă când aşteptam ca un cerşetor la un colţ de stradă o rază de iubire, o îmbrăţisăre, un semn oarecare. Undeva, la mijloc de drum, atunci când nici unul dintre noi nu mai aştepta sau căuta, m-am izbit de omul care avea să mă înveţe că aşteptarea e poate lucrul cel mai bun. Pentru că te formează, pentru că stând acolo, la colţul meu de stradă, am avut ocazia să văd toţi trecătorii grăbiţi prin viaţa lor sau prin viaţa mea. Pentru că atunci când ne-am ciocnit pe o oarecare trecere de pietoni am fost uimiţi până la tăcere.

A fost apoi momentul în care nu mai aşteptam, dar proiectam aşteptări. De la cel de lângă mine, de la mine, sau doar de la noi. Şi dincolo de a îmi păstra credinţa fermă că e bine să ai aşteptări înalte de la cel de lângă tine (mai ales când totul se bazeză pe credinţa cealaltă, şi anume că celălalt trebuie să fiu un resort care să te tragă în sus, şi să mergi înainte), am învăţat că uneori e bine să îţi temperezi aşteptările viitoare. Pentru că numai aşa, bucuria descoperirii fiecărui detaliu va fi deplină, şi fiecare pas făcut înainte va fi unul firesc şi frumos, nu unul programat şi anticipat.

Azi aştept cu dorul îndrăgostitei de un drag plecat departe, cu teama femeii îngrijorate, cu naivitatea copilului din mine. Pentru că azi fac ceea ce uitasem să fac de mult: să aştept nu cu disperare, nu cu mânie, nu cu frustrare. Azi aştept doar de iubire. Şi e bine aşa.

Azi sunt fericită în aşteptarea mea cuminte, trecută de miezul nopţii, pentru că ştiu că el e în drum spre casă şi spre inima mea.

2 gânduri despre &8222;jurnalul ei (3)&8221;

Lasă un răspuns

