De ce aleg ForeverFolk?

Exista proiecte de care te agati cu dintii sufletului si pentru care iti pierzi din timp cu drag, pentru simplul motiv ca nu e timp pierdut ci timp investit. Acele proiecte care te marcheaza si care te formeaza. Acele proiecte unde, uneori, obosesti dar intotdeauna gasesti resursele sa o iei de la capat. Pentru mine, au fost doua de-a lungul timpului. „Exploratori pentru viitor” si „ForeverFolk”.

Astazi despre ForeverFolk (nu pentru ca nu as stii de ce tin la proiectul asta, si nici pentru ca vreau sa il justific personal. Ci doar pentru a lamuri anumite semne de intrebare. Nu ale mele, evident!)

Am obosit sa fiu intrebata ce castig de pe urma acestui proiect. Financiar, nimic. Poate cate o intrare la un concert, poate cate o invitatie la un festival. De multe ori, nici astea. Am castigat in timp doi Oameni care ma suporta cu bune si rele, cu depresii si floricele, cu nervi sau plina de avant. Continui sa castig cunoscand oameni care canta, oameni care scriu despre oameni care canta, oameni care stiu muzica, oameni punct. Unii mai buni, unii mai rai, unii care au ramas si vor ramane, altii care imi sunt indiferenti, unii care m-au injurat, altii care m-au criticat constructiv, altii care m-au mintit frumos pentru a imi da un sut in partea dorsala cand imi era lumea mai draga, unii si altii…doar oameni.

Am invatat ca profesionalismul e uneori calea cea mai grea in promovarea unui produs de calitate (in cazul de fata muzica folk). Am invatat ca uneori oamenii iti zambesc frumos doar pentru ca ai o cartea de vizita, pentru ca asteapta ceva, pentru ca vor ceva in schimb. Asta din lectiile dureroase, dar utile. Am invatat sa scriu, sa imi temperez reactii, sa privesc lucrurile din divese unghiuri. Am invatat ca uneori tacerea este cea mai buna metoda de a „prezenta” un eveniment (asta legat de faptul ca uneori mi se reproseaza ca particip la evenimente si nu scriu despre ele, sau ca nu scriu decat despre evenimente relativ reusite. ).

Am obosit sa mi se reproseze ca ceea ce vreau sa fac este sa ies in fata. Dragilor, daca as vrea sa ies in fata as gasi moduri mult mai subtile de a face chestia asta. Serios! Faptul ca scriu pe un site de folk, faptul ca merg la evenimente, faptul ca mi se pare de bun-simt sa ma prezint oamenilor despre care scriu, aduce cu sine vizibilitatea. E logic si absolut normal. Ceea ce ar trebui sa fie la fel de logic este faptul ca orice produs are nevoie de promovare. Prin urmare, ForeverFolk-ul trebuie promovat inclusiv prin membrii echipei, adica inclusiv prin mine. Cine are de comentat, sa comenteze linistit.

La final, as vrea sa le multumesc tuturor care cred ca este esential sa iau in seama ideile lor pentru viitoare „crestere” a siteului. Da, unele critici imi sunt constructive, si le multumesc din suflet celor care m-au ajutat sa privesc altfel o lume initial idealizata. Da, unele idei sunt bune, si le multumesc celor care ne-au ajutat in timp sa ne imbunatatim structura de navigat in site, impartirile, modurile de abordare.

Dar…(da, trebuie sa existe si asta), as vrea sa stiti ca ceea ce gandim, ceea ce spunem, felul in care abordam lucrurile sunt deciziile noastre. Nu ne obliga (si nu o sa o poate face atata timp cand continuam sa functionam de baza de principii) nimeni sa scriem sau sa nu scriem, sa il promovam pe x sau pe y, sa mergem acolo sau dincolo. Daca la nivel personal am (si e uman sa fie asa) simpatii si antipatii, ForeverFolk-ul este, dincolo de pasiune, un JOB (mai ales datorita unui standard autoimpus legat de profesionalism) . Iar la serviciu pastrezi distanta, obiectivitatea, si tonul profesional in limitele acceptate (ca nu se poate intotdeauna asta e alta poveste). Si incerc sa fac asta. Si nu numai eu incerc sa fac asta. Asa ca inainte sa judecati anumite actiuni, faceti-mi placerea si mai si ganditi. Nu in ultimul rand, trebuie sa le multumesc tuturor celor care mi-au (si ne-au) pus bete in roate pe ici, pe colo (asta era o afirmatie ironica, daca nu ati realizat).

Si acum, revenind la partea mai putin frustrata a acestei postari: le multumesc din nou (si pe aceasta cale) celor care ne citesc, celor care ma mai trag de urechi, lui Make si Ralucai pentru incredere, si tuturor celor care cred in noi ca si ForeverFolk. O sa raman in acest proiect pentru ca am crescut o data cu el, si o voi face in continuare. Pentru ca imbina pasiunea pentru muzica, cu pasiunea pentru citit, si pasiunea pentru povesti si plimbare. Pentru ca este the dream-job si ceva in plus.

[Disclaimer: Acest post este un raspuns la adresa mai multor situatii frustrante din pdv personal legate de activitatea mea ForeverFolk-ista. V-am pupat, ne vedem diseara sa il sustinem pe Mishu la GBOB.]

8 gânduri despre &8222;De ce aleg ForeverFolk?&8221;

  1. Frustrari, invidii, intrebari mai putin gandite din partea altora vor exista mereu. Dar asa cum ti-am spus…ForeverFolk e mult prea puternic si bine legat ca sa se incline pentru niste..chestii. Si pentru cei carora te adresezi tu, noi am castigat prin ForeverFolk ce ei nu vor avea niciodata 🙂 tu stii la ce ma refer, ai scris si tu despre asta pt ca eu nu o sa dau exemple de castiguri pt ca nu se arata cu degetul..se simt.si multi nu pot simti. Asadar COLEGA..:)) Boring:))))

  2. spune tu lu’ mama. cin’ te-a suparat? De cand bagi tu in seama toate prostiile? De cand iti pasa de ce spun unii si altii? Important este ca in viata sa faci si ce iti place, nu numai ce trebuie facut! Parca asa te-am educat si te-am crescut!Stii bine ca in noi ai sustinatori!

  3. spune-i, tu, lu’ nen-tu’ Make cine a fluierat in biserica sa ii sparg mufa :)))
    Doamna Mama lu’ Oana stie ce zice, cainii latra, ursul merge…adica, cu alte cuvinte, Ursus arctos este insensibil la toate javrele care il adulmeca…ca doar ne stii, „Valoarea mea, Valoarea mea”…adica a noastra, cuscra!

  4. @Marius Matache: Cum spui tu, nu te contrazic 🙂
    @Alina: pai oricum ce imi trece prin cap fac. doar ca uneori imi stau in gat altii 🙂 la GBOB nu am mai ajuns, i-am vazut pe baieti dupa. evident, m-am bucurat si eu de premiu.

Lasă un răspuns

