Buna seara, prieteni!

Spus din suflet celor aproximativ 8000 de oameni ce s-au aflat aseara la Sala Polivalenta.

Concertul Iris a fost o surpriza pentru mine. Incepand de la obtinerea biletului (pentru care raman datoare vanduta si etern recunoscatoare), combinat cu intalnirea cu Make si Raluca (nu ca nu i-as vedea/auzi destul de des, dar nu stiam ca vin si ei), pana la starea cu care am plecat de acolo. Dupa o infuzie destul de lunga de concerte si concertele folk, simteam nevoia de altceva. Acel altceva care sa ma umple de energie, sa ma faca sa sar, sa zambesc, sa cant pana nu mai am voce, sa ascult cu ochii inchisi.

Am ajuns relativ devreme la Polivalenta, gratie deciziei inspirate de a merge cu metroul pana acolo. Multe masini, multi oameni in fata. Dana cea mereu zambitoare si dragastoasa. Echipa de „Timpul chitarelor” filmand si luand interviuri in fata. Oboseala cumulata dupa o saptamana destul de obositoare la mine si extrem de obositoare la altii (eu totusi nu am plecat in nici o zi saptamana asta dupa 8 de la birou). Si nerabdare. Ca de obicei la un concert Iris, public frumos si variat. De la cupluri de 50-60 de ani, pana la copiii care alergau de colo-colo. Oameni la costum, oameni cu plete, oameni veniti direct de pe plantatiile corporatiste, sau liceeni de-abia scapati de la ore. Din punctul asta de vedere, Iris are ceva ce nu au multi: un stil propriu, care a apropiat generatii, o masa de fani de toate varstele si genurile, colorata si extrem diversificata, care se intalneste pe teren comun la un concert.

Concertul anuntat la 7.30 a inceput undeva spre orele 8. Cu efecte de scena menite sa puna in valoare actul scenic in sine. Lumini, 3 ecrane mari (pe care s-au derulat fragmente de videoclipuri sau filmari din sala), chestii pirotehnice. Si apoi ei. Relu, Boro, Nelu, Valter si Cristi. Energie transmisa din si spre scena.

A fost un concert asa cum ma asteptam sa fie si ceva mai mult. Ca la fiecare concert Iris la care am mers. Nu sunt nici pe departe mare fan Iris, sunt mai degraba un ascultator de Iris cu cateva piese preferate de la ei. Dar fiecare concert de-al lor la care am ajuns mi i-a adus aproape de suflet. Sunt un fan al concertelor Iris daca se poate spune asa. Pentru cel „nu-stiu-ce” care e numai al lor, pe care l-au pastrat de-a lungul timpului, si care ii face sa fie atat de iubiti.

Nu pot descrie ce a fost acolo, pentru ca starea de Iris e o stare pe care o traiesti. Asa cum simti la fata locului. Pot doar sa rememorez linistea care s-a lasat in „momentul lui Relu” (la fiecare 2-3 calupuri de piese, fiecare din membrii formatiei a ramas singur pe scena pentru momentul sau solo), bucuria de pe fata lui cand a vazut reactia publicului, lacrima stearsa inainte de a continua. Energia nebuna in dezlantuirea lui Nelu Dumitrescu (ocazie cu care Make s-a ales si cu una bucata bat de toba rupt 🙂 ). Bucuria mea cand am auzit acordurile de la „Ultima toamna”, piesa care pentru mine inseamna mult, cu fiecare an si toamna ce trece mai mult. (ca doar toamna am avut cele mai frumoase povesti, cele mai urate dezamagiri, cele mai bune decizii). Reactiile atat de frumoase la „Vis pierdut” si re-memorarea celor pierduti prea devreme.

E adevarat, aproape ne-am topit de caldura. E adevarat, am plecat cu urechile infundate. E adevarat ca am si ragusit nitel (sau poate nitel mai mult).  Dar la fel de adevarat e ca a fost ceea ce aveam nevoie. Un concert foarte bun din toate punctele de vedere (tehnic, instrumental, muzical), o atmosfera care te rupea de lumea in continua alergare, o infuzie de rock sa-mi umple perioada urmatoare (plina de evenimente pentru ForeverFolk).

Asa ca nu pot decat sa ma bucur ca am ajuns acolo, sa multumesc frumos inca o data, si sa spun „Buna seara, Iris!”.

Cat ma duc sa pictez un colt de cer, va las cu Ultima toamna, cand tot ce-a fost ca la-nceput din nou apare

Iris – Ultima toamna

Lasă un răspuns

