Aberatii de luni dimineata

Iar am starea aia in care m-as inchide in casa vreo cateva zile, sperand ca atunci cand voi iesi din nou la soare, lumea se va fi ordonat conform cu planurile mele. Imi traiesc viata prin ochii altora si nu e bine. M-ai acuzat candva ca fac asta, si ti-am spus atunci ca eu am un suflet-puzzle. Uneori, dau cate un colt din el, alteori il pierd in joaca de-a iubirea, sau de-a oamenii mari. Poate, atunci cand eram mai mica, am taiat bucati din el, si acum a ramas prea mic. Tot ce stiu e ca imaginea imprimata pe el s-a schimbat, si acum e in plin proces ce refacere. Berbecuta din mine, cum ma alinta o persoana draga tare mie, a devenit brusc un fel de balanta rationala, ce analizeaza detalii, oameni, figuri. Aproape ca imi e dor sa ma arunc cu capul inainte, intr-o aventura care stiu ca se va termina prost, dar sa o savurez cu placerea primei capsuni furate din gradina venicilor. Dar stai! am incercat deja sa fac asta.

Am aproximativ 179 de vise pe care le (re)construiesc periodic. Mai am cativa oameni aproape-departe. Am un grup din care sunt si nu prea sunt. Am 4589 de intrebari. 4000 vor ramane fara raspuns, pentru ca e prea tarziu sa le mai pun. Sau doar nu mai are cine sa le raspunda. Am un singur gand absurd. Si, dincolo de toate, am un telefon care va ramane inchis in fata cuvintelor.

Nu mai am nici curaj, si nici frica. Am ajuns un fel de umbra in care fiecare va proiectati imaginea. Asa ca uneori sunt femeie, alteori doar isterica, uneori sunt frumoasa, alteori doar enervanta.

Poate S. avea dreptate. Nu trebuie sa cauti drumul. Doar sa stabiliesti tinta, pentru ca apoi pasii te vor purta pana acolo. De data asta insa stiu ca la capatul drumului pe care l-am inceput nu ma asteapta nici povestea la care visam, nici macar el. Doar Eu.

As putea spune, totusi, ca sunt multumita. Inca respir adanc aerul uneori inrosit de caldura, inca ma bucura mirosul de levantica, inca ma bucur ca un copil de o dupa-amiaza furata in parc, sau de gemul de capsuni.

Cu fiecare moment ce mi se scurge prin vene, invat sa fiu…

Lasă un răspuns

