Saptamana muzicala (ce a fost si-o sa mai fie)

Nu stiu cum se intampla, dar macar o data la 2-3 luni, am asa o saptamana care se planifica de la sine. Si nu stiu cum se mai intampla, dar intotdeauna dupa o astfel de saptamana pic de somn, dar ma simt plina de energie.

Luni. Cel mai dezamagitor evenimet folk la care am luat parte. Nu am vrut sa scriu despre el, dar nici sa nu spun nimic nu pot. Afirm dintr-un bun inceput sa nu am nimic cu Cenaclul Flacara in sine lui. Mama m-a crescut pe muzica de Cenaclu Flacara, ascult cu drag multe piese lansate acolo, intamplarea fericita a facut sa ii cunosc pe unii dintre oamenii care au cantat acolo si imi sunt dragi cu (aproape) toti. Dar….daca luni m-am dus sa ascult Cenaclul Flacara in Parcul Plumbuita m-am dus sa ascult…cenaclul Flacara. Si nu o manifestare cu tendinte nationalist-patriotice extreme, in care fiecare invitat a cantant doua-trei piese, din care cel putin una era legata de „hai sa recuperam Ardealul”, „hai sa dam mana cu mana”, haide sa haidem. Moment apoteotic cu „Treceti batalioane romane Carpatii” si cu minunatele cantecele despre care alde Paunescu ne spunea ca vor fi „urmatorul imn al tarii”. Da, am stat pana la final pentru ca ne-am retras in grup undeva la vreo 50 de metri de scena, unde nu se prea mai auzea tambalaul, am baut apa/bere/suc (fiecare dupa posibilitati si preferinte) si mancat napolitate si, evident, am cantat. O chitara care mergea din mana in mana la cei trei indivizi care stiau sa cante la chitara, eu prefacandu-ma ca stiu sa cant, toate pana la trei dimineata :). Bun, revenind la Cenaclu, o sa spun ca au fost cateva momente care mi-au placut: mini-recitalul lui Raul Carstea (care a reusit sa faca liniste intr-o masa destul de mare de oameni), momentele cu Magda Puskas la microfon, Walter Ghicolescu si al sau „Telefon peste moarte”, Octavian Bud si „Niciodata” (pentru simplul motiv ca imi doream sa ascult piesa asta cantata de tata-al-ei live), si – evidement – Vintila. Raman cu intrebarea existentiala: de ce, dar de ce, Andrei Paunescu a avut recitalul lung (mult mai lung) decat al lui Vintila??? [nu conteaza, Ciocu  vine pe 10 in IronCity la FolkFrate, si il ascult atunci 🙂 ]

Marti – examen, corectat licenta unei prietene pana la 9, facut frumoasa, iesit in oras. Slalom cu masina printre crengi cazute pe sosea. Not nice. Dar…aseara am ascultat jazz intr-un bar uitat de lume, cu atmosfera rosiatica, pian si lume putina . Nu spun unde, momentan locul asta ramane al meu si al celui care mi l-a descoperit. Un pianist tanar. Si vocea unei fete care aparea din cand in cand dintre umbrele peretilor. Energie, vibratii, puls accelerat. Un pianist batran. Muzica ce se scurge prin vene, amorteala, rupere de lume. Atat de mare rupere ca mi-am lasat minunea cu gust de cafea si cirese aproape pe jumatate nebauta, cu ochii semideschisi, cu mana abandonata undeva, intr-o alta mana.  O seara de suflet, buna de inchis adanc in minte, in cutia cu amintiri frumoase.

Miercuri – dimineata tarzie, zambete somnoroase, cafea cu mult zahar si infinit mai mult lapte, o continuare frumoasa si fireasca a serii cu muzica. Acum astept sa vina mancarea (salata de salata si piept de pui la gratar – sanatos, deci). Deseara doua seri cu muzici folk. Ma duc in vizita in HotShots, la invitatia prietenilor cu chitari de luni seara. Apoi, pit stop in drum spre casa pe la FolkFrate.

Joi – aveam in plan vrut sa merg la Urma. E ceva timp de cand…Sunt, totusi, chestii adanci care ma leaga de Urma intr-un fel ciudat si care cu siguranta nu au legatura directa cu ei, si nu stiu daca as fi putut sa fiu acolo cu totul maine seara. Si mai sunt probleme financiare si nici o zana sau un spiridus care sa apara cu biletele in mana. Asa ca, daca va duceti, astept sa imi spuneti cum a fost. Eventual sa imi dati un telefon la un din piesele ce mi-s dragi (nu de alta, dar daca aveti numarul meu de telefon, aproape automat veti sti macar o piesa de suflet) – si nu, nu e musai sa fie „Buy me with a coffe”. Imi e dor ca Urma sa marcheze o piatra de hotar in viata mea, asa cum au mai facut, prin concerte sau printr-o piesa auzita in momentul potrivit.

Recomandare de suflet cu absenta (ne)motivata

Va las in schimb o lista de dorinte sub forma de cadou muzical:

Urma-Wishlist

However, cum saptamana e musai sa fie muzicala, ma voi deplasa la concert la Dragos Boeru, in Crossroads. Pentru ca am stare sa ascult „Un gand” sau „Nebun de tot” sau una din piesele lui pline de poezie. Pentru ca stiu ca va canta folk de suflet, cu piesele lui si cu coveruri.

Concert de suflet, cu prezenta :)

Concert de suflet, cu prezenta 🙂

Vineri – dorm. [astept planuri alternative, adica]

Sambata – 8 ani de Tapinarii, in GreenHours incepand cu orele 21.00. Prin bunavointa Cristinei mele, care tocmai imi zise ca are biletele in geanta. Se fac fix doi ani de la primul concert Tapinarii la care am fost. Si atunci, ca si acum, eram intr-o perioada de recover sufletesc. Uneori, timpul e circular…

Duminica – program de voie, cu La multi ani, si plimbare pe langa Palatul Mogosoaia. Sigur se va lasa cu cantat.

E obositor. Dar e bine (cred…)

2 gânduri despre &8222;Saptamana muzicala (ce a fost si-o sa mai fie)&8221;

  1. foarte mare mi-e si mie curiozitatea…cum si de ce andrei paunescu a cantat vreo 7 piese si vintila numa 4 …”raspunsul prieteni e vanare de vant”
    semnat cu drag folkblog fara forever si probleme sentimentale

  2. Sanziana, andrei paunescu a cantat mult mai mult de-atat… iar vintila o fi cantat el 4 piese… dar imre a cantat nebun de alb (cu un sfert din intro) si s-a tirat…
    Oricum, Oana… mare cenaclu flacara n-a fost ca tot noi am cantat „Antiprimavara” si „La adio, tu”
    In alta ordine de idei… trebuia sa mentionezi cantarea din cismigiu de vineri noapte… si pune-o si pe asta de azinoapte ca au fost ok. 🙂

Lasă un răspuns

