Leapsa (cu carti)

Acum aproape o saptamana mi-a trimis Adina leapsa asta. M-am bucurat (mersi frumos) si am reusit sa si raspund. Iata, deci…

1) Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecã?

Faulkener, Cartarescu, Saramago. (din amintiri, ca biblioteca mea e impartita prin vreo trei rafturi la Ploiesti, doua cutii pe balcon, plus cele din camera de camin..e mai greu sa le pun cap la cap)

2) Din ce carte ai mai multe exemplare?

“Zenobia” e singura dublata. Pentru ca una e plina de linii, idei scrise cu pixul, colturi indoite si arata de parca a trecut prin razboi, mi-am achizitionat acum vreo doi ani una mai intreaga. Ce am mai avut in dublu, am dat mai departe.

3) De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezată în secret?

Secret!

4) Ce carte ai citit cel mai des?

Aceeasi Zenobie. Si Zorba Grecul. (pe care macar o rasfoiesc atunci cand am nevoie de ceva care sa ma rupa de lume)

5) Care era cartea ta preferată la 10 ani?

Singur pe lume

6) Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?

Stiu ca ma asteptam la mai mult de la “Despre iubire” si nu m-a incantat deloc. Din fericire, am avut ghiduri bune de  indrumare a cititului .

7) Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?

Intermitentele mortii, Clopotul de sticla, A treisprezecea poveste, Cutia neagra…Au fost o sumedenie de carti care mi-au placut anul trecut, imi e greu sa aleg.

8. Dacă ar trebui să obligi pe cineva să citească o carte, care ar fi aceea?

De ce l-as obliga?

9) Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură?

Habar n-am.

10) Ce carte ti-ar plăcea să vezi ecranizată?

Poveste despre dragoste si intuneric.. Si Minciunile femeilor.

11) Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte, sau un personaj literar?

Acum vreo doua nopti visam ca citesc Anna Karenina, intr-un décor destul de ciudat. Iar cand dadeam paginile decorul se schimba, pana cand am ajuns undeva in Florenta renascentista si l-am cunoscut pe Leonardo daVinci (care nu era inca Leonardo daVinci, era doar un pictor nebun pe care il iubeam in visul meu, dar eu stiu ca era el pentru ca povestea seamana cu Nasterea lui Venus). M-am trezit cu pofta de pictat.

12) Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?

Habar n-am. Citesc periodic carti din categoria chicklit pe post de calmant al nervilor.

13) Care e cartea cea mai dificilă pe care citit-o?

Stiu ca m-am chinuit mult printr-a zecea cu Magicianul. Iar monstrul pe care sper s ail inving intr-o zi e Ma numesc Rosu (inceputa de vreo 4 ori, si nu am reusit sa trec de pagins 50)

14) Preferi autorii francezi sau ruşi?

Francezi.

15) Shakespeare, Milton, sau Chaucer?

Milton

16) Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?

Sa asculte vecinii de deasupra house. Sa imi sune telefonul din trei in trei minute.

17) Care e romanul tău favorit?

Umplu blogul daca le enumar pe toate.

18) Joci ceva?

Pe caluculator nu prea. Din cand in cand, wist. Aseara, sotronul in parc.

19)Povestiri scurte, schiţe?

Clar.

20) Non-ficţiune?

Da.

21) Scriitorul favorit?

Sunt mai multi si impartiti de domenii, si imi e lene sa aleg.

22) Ce scriitor crezi că este supraevaluat?

Habar n-am. Pana la urma, e posibil ca si eu sa supraevaluez scriitorii preferati.

23) Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?

Un manual de supravieturire in salbaticie? Sau as incerca sa leg cat mai multe carti intr-una singura. Cel mai probabil, Biblia.

24) Şi…acum ce citeşti?

Hristos rastignit din nou si Amante si regine (o carte-documentar de la Saptamana Financiara absolut dementiala)

Treaba cea mai grea e cu trimisul mai departe…Asa ca, din cutia mea de curiozitati cu carti si oameni, le rog pe doua dintre multele Cristine ale vietii mele sa raspunda: Cristina Andries si Cristina Neagu.

Un gând despre &8222;Leapsa (cu carti)&8221;

Lasă un răspuns

