Mancaruri alese I

Mi se plange lumea ca nu are ce face. Ca se simte insingurata si fara chef. Asa ca…sa va dau cate ceva bun de gustat, experiente alese bineinteles dupa gustul propriu si personal, dar placute si care va pot face sa zambiti cu spor.[apropo de oameni care se plang mult, pe unul din blogurile mele de „cafea-de-dimineata”, am gasit o chestie absoult dementiala.Ironie si bun gust. Luati de cititi ce spune Maddame despre plangaciosi]

1. Parcuri. In caz ca nu ati observat, zilele insorite si frumoase sunt din ce in ce mai dese. E drept, mai sunt rupte de o ploaie, o innorare, dar se poate spune ca e primavara. Asa ca iesiti din costume si pantofii cu toc, luati-va tenesii si blugii si dati o raita prin parc. E plin de lalale, de  iarba, de copaci infloriti. Daca nu aveti cu cine merge, nu conteaza. Un mp3 cu muzica faina, o carte cu care sa stati pe banca pot umple asta. M-am saturat sa aud oameni care plang (nu numai mie personal, dar mai prinzi cate  o vorba pe ici pe colo) „Vai, sunt singur/a si nu am cu cine merge in parc”. Da’ ce? Eu inca nu am vazut nici o placuta pe care care sa scrie „Interzis indivizilor neinsotiti”. Voi? In plus de asta, am observat ca prietenii buni isi pot face timp sa vina sa haladuiasca cu tine pentru cateva minute, sa vorbiti, sa numarati frunze.  Sau daca sunteti din categoria „bohema tineretii”, intotdeauna veti gasi un amic, prietenul prietenei surorii prietenei celei mai bune, care impreuna cu inca cativa oameni la fel de simpatici, vor fi dispusi la o dupa-amiaza pierduta in parc in timp ce incercati sa cantati „Destin cand vine toamna”. (asta e din experientele recente, si recunosc cu mana pe inima ca de mult nu m-am mai simtit asa fain ca in ziua aia. Multumesc: Cristina, Florin, Titi, Stefan si alinerii planetelor care mi va scos in cale).

2. Carti. Bune in zilele ploiase, cand stai in pat fara chef. Bune in zilele senine, de rasfoit in parc. Bune atunci cand ai febra si vrei ceva sa te scoata din ale tale.  Bune in orice situatie, asta e clar. Azi, despre cartea care m-a fermecat atat de tare incat am uitat de febra, durere de cap si oboseala.

Istoria iubrii (Nicole Krauss, ed Humanitas). Nu, nu e un roman siropos, asa cu v-ati astepta daca va luati dupa titlu. Dar, da, e un roman de dragoste. Dragostea lui Leo (acum un batran emigrant bolnav de inima) pentru Alma, cea care a dat sens unicului roman scris de el. Dragostea lui pentru fiul pe care nu l-a cunoscut niciodata, dar a carui viata a urmarit-o indeaproape. Dragostea unei alte Alma (numita dupa personajul principal al „Istoriei iubirii”), o fata la 14 ani care incepe un drum spectaculos pentru a descoperi autorul cartii. Dragostea mamei Almei pentru sotul ei, mort, si pentru scriitori ale caror opera o traduce. Dragostea lui Bird pentru Iahve. Ipostazele celui care vorbeste sunt multiple: Leo, Alma, Bird, Lev (cel sub numele caruia romanul a cunoscut celebritatea), parti de naratiune la persoana a III-a care scot la lumina detalii, si, bineinteles, fragmente din „Istoria iubirii”.  Cartea care a desenat  mai multe destine. Departe de a fragmenta romanul prin toata aceasta intrepatrundere de relatari, povestea se contureaza intr-un mod coerent si complet.  Cu toate ca e plina de momente tragice (pana la urma, marele happy-end la care te-ai astepta nu e un mare happy-end), cartea nu cade intr-o latura pesimista. Ba din contra: nu e exclus sa aveti momente in cate veti pufni in ras, sau cel putin unele in care veti zambi, la fel cum va crea momente de introspectie, sau de visat cu ochii deschisi.  O ilustrare a ideilor din carte, cu imagini si cuvinte simple gasiti la fata-cu-portocale.

3. Desene animate. Zambiti, va rog, imaginandu-va ca cea care va scrie asta tocmai a terminat o sedinta de raportori financiare, are parul aranjat, camasa alba si pantaloni negrii si, evident, pantofi cu toc. Asa, si? Exista in viata mea constate. „Nip/Tuk”, „Grey’s Anatomy”, „Dr.House”, „Friends”. Sau comediile siropoase vazute cu mama acasa. Sau filme clasice. Dar, serios!, nu vi se face niciodata dor de desenele alea de Walt Disney pe care le vedeati la video,  impreuna cu vecinii din bloc. De „Pisicile aristocrate” si „Tarzan” si „Alba zapada cu cei sapte pitici”. Sunt atat de frumoase. Cu cantecele si desenate asa…ca o poveste. Pana la urma, sunt povesti.

Vizionari recente: „Frumoasa adormita” – zanele bune care se ciondanesc intre ele sunt dementiale, iar povestea e clasica si o stiti cu totii. Dar veti fi, macar pentru o ora si un pic iar copii. Plus, aseara, „Bee Movie” – pentru o portie buna de ras, pentru albinuta care intenteaza proces oamenilor si aproape distruge omenirea prin castgarea lui, pentru ideea de spirit de echipa de prieteni care se ajuta intotdeuna.

4. Bloguri pentru cafeaua de dimineata. Sau pauza de pranz. Sau pentru cand vreti voi sa cititi cate ceva fain. Sunt bloguri pe care le-am descoperit intamplator, navigand din link in link. Le frunzaresc zilnic, si pe multe dintre ele le-am rasfoit de la inceputurile lor, pana acum. Din blogroll sunt doua: Adina B – pentru a vedea ce mai citeste, si mai ales pentru ca are rubrica de stiri literare, si asa mai aflu cate una alta si FolkBlog – pentru melodia de dimineata, pentru a vedea ce se mai intampla prin Autograf si nu numai, si pentru sa imi sunt simpatici si sper sa  cunosc „corpul de balet”  cand voi ajunge in mini-vacanta planificata la Cluj (si care m-au adaugat printre „legaturile” lor, chestie pentru care le multumesc).

Din afara si cu recomandarea de a se servi cu grija si atentie avem asa: Tomata – pentru ca avem multe in comun, citeste carti faine, face poze frumoase si te destinde; Nebuloasa (cu toate ca nu a mai scris in ultimul timp) – pentru ca e o femeie puternica, care stie ce vrea si pentru ca are „obsesii muzicale” dementiale; Fata-cu-portocale – pentru ca e optimista si scrie frumos si portocaliu; cea mai recent descoperita: Maddame – scrie scurt, la obiect, fara afectare, e ironica, are sfaturi, e sincera, e o doamna; Cezar Paul Badeascu – pentru ca scrie despre „lucruri facute sa ne enerveze”; last, but not least: cinabru – initial, citit pentru ca vorbea despre carti, acum citit din placere. Ar mai fi o serie de bloguri pe care le citesc, dar nu chiar in mod constant, ci mai ales cand sunt pe la Ploiesti si am timp de pierdut :). Dar nu uit sa mentionez aici DA SI PRIMESTE. O initiativa foarte buna, am tot zic sa imi fac si eu ordine si pun la bataie ce am. Oameni care au lucruri bune, dar de care ar vrea sa se debaraseze si nu stiu cum. Asa ca le pun pe blog. Primul venit/primul servit. Pe gratis. Gasiti toate informatiile necesare aici.

5. Muzica. Fie ea sub forma de concerte, fie sub forma de muzica pe care o ascultati in mp3, calculatoare, ipoduri si alte gadgeturi. La Sala Radio sunt intrari libere pentru studenti in fiecare miercuri si vineri. In Bucuresti exista un numar impresionant de locuri unde poti asculta muzica live. Si o serie aproape fara numar de recitaluri folk (deh, eu si micile obsesii 😀 ). Eu v-am dat ceva linkuri din „muzica (mea) de facut bucate”.

Fragmentul muzical de azi e dublu.  O parte de Katie Melua si „Liliac Wine” – desoperit aseara intamplator prin mp3, in timp ce stateam pe o banca si radeam ca cat de ciudat se intorc lucrurile cateodata si cat de mult se pot schimba peste noapte. Si o parte de Alifantis si a lui „Apa marii” – pentru ca imi e dor sa merg dimineata pe plaja, pentru ca vreau sa imi simt trupul ascunzandu-se in valuri, pentru ca mi-am adus aminte. Poate or sa va para triste si intunecate alegerile mele muzicale. Nu sunt. Sunt parti din mine, cea care totusi e fericita.

Katie Melua – Liliac Wine

Nicu Alifantis – Apa marii

Gata cu bucataria pe ziua de azi. Aveti si carti, si muzica, si povesti. Sper sa va fie de bine.

5 gânduri despre &8222;Mancaruri alese I&8221;

  1. Mulţumim pentru că eşti alături de noi dimineaţa 🙂
    Corpul de balet s-a mărit 😀 şi noi vrem să te cunoaştem, chiar dacă unii din noi nu suntem din cluj :))

  2. @Mad Dame: Recomandare facuta de placere, nu e nevoie de plecaiuni 🙂
    @ Bogdan: Pai, deh, imi incep si eu ziua frumos 🙂 Am remarcat marirea „corpului”, o sa fac un tur de tara (ca oricum nu mai rezist in Bucuresti) sa va cunosc pe toti 😀

  3. Multumim frumos pentru sustinerea repetata 🙂 La cat de des scrii tu despre noi era si culmea sa nu te adaugam, la randul nostru, in blogroll. Si in plus, ne place si noua pe aici ca e cu muzici faine, carti bune si povesti scrise frumos. Asa ca nu ai pentru ce sa ne multumesti 🙂
    Pe cand mini-vacanta la cluj? musai, musai sa ne ti la curent! ar fi foarte fain sa prinzi si o seara de joi ca sa te ducem si prin Autograf. 🙂

  4. Multumesc mult pentru vorbele bune, uite asa imi incep eu ziua intr-o nota optimista. Ma bucur ca iti place si multumesc pentru timpul si atentia cheltuite pe la mine 🙂

Lasă un răspuns

