lumina de primavara

cand am iesit din casa, lumina abia incepea sa se strecoare printre blocurile cele gri ale ploiestiului. gara daramata si cautarea locului nu m-au convins sa imi deschid ochii, iar odata instalata confortabil am decis ca e timpul sa revin la somn. nu inainte de a ma lua in brate cu ajutorul gecii, de a iti saruta pleoapele si de a ma juca nitel cu parul tau. brasc, lumina mi-a zgariat violent retina. undeva, intre basarab si gara de nord, trenul isi tragea rasuflarea inainte de a mai merge cei 20 de metri pana la peron. atunci am stiut. si am luat bucate aceea de cer albastru si mi-am plantat-o intre ultima lacrima si prima gura de aer cu miros de piele pe care am gustat-o. m-am agatat de ea si i-am oferit adapost, mi-am invelit sufletul cu fasiile ei de lumina, si i-am zambit ca unui iubit. mi-a promis ca vi fi acolo pana la capatul drumului. si ca imi va tine de urat in zile precum cea de ieri, cand culoarea mea era culoarea vantului tubat si-a zilelor de noiembrie tarziu. imi e drag albastrul asta de afara, la fel cum imi e drag de zambetul tau in momentele cand uitam. imi e draga primavara asta, pe care o simt cum se scurge in mine, cu pofta de viata, cu mainile intinse si buzele cautand scoarta de copac pe care sa o sarute. cu pofta de tine, chiar daca ai gust de ceai de pelin cateodata. cu toate simptomele de astenie in care ma regasesc si care ma transforma intr-un ceva cu forma nedefinita si imposibil de suportat. dar azi, cand lumina mi-a zgariat atat de violent retina, am stiut. traiesc. si am tras adanc aer in piept, si am deschis din nou agenda.

e timpul sa incep sa scriu din nou in caietul cu coperti cu frunze de toamna. povestea de acolo nu s-a sfarsit odata cu iarna. ci invata si ea, asemenea mie, sa respire.

Lasă un răspuns

