It’s a new day…

[sursa foto]

Imi vegheaza somnul in noptile sale de liniste, atunci cand il strang pana la sufocare cu vise stravezii. Stiu ca nu doarme, si stiu ca, in gand, sopteste vorbe de alint pentru a imi face visele sa creasca frumos. In jurul meu miroase a zambile, si a frezii, si a lalele. Miros de proaspat, de verde, de aproape primavara. Or sa moara intr-o zi, sau poate doua. Stiu asta, chiar daca mirosul lor se va impregna adanc in amintirea unei zile oarescare. Uneori, ii soptesc numele ca pe o incantantie, ca pe al unui om pierdut in eter, ca si cum asa mi-as aduce sufletul mai aproape de al lui. Imi doresc ca facand asta sa il pastrez aproape, sa il adorm in mine si sa ii fac pat intre oasele mele.

Ma hranesc cu vise si cu momente.

Si sterg fiecare lacrima si indoiala cu aceeasi sinceritate cu care le si insir in fata ta. Le sterg in amintirea zilelor cand soarele se strecoara lenes printre jaluzele si deseneaza linii pe umarul tau drept. Atunci, cand ma joc cu parul tau, sau iti simt pielea cu ochii inchisi, sunt cele mai frumoase dimineti. Cand nimeni nu mai e al lui. Sau tocmai pentru ca suntem atat de ai nostri. Le sterg cu noptile in care trupul meu e frumos si desfata in mangaierile palmelor tale. Le sterg cu visul unui timp ce are sa vina, cand casa imi va fi iar „acasa”, si caderea imi va fi iar zbor, si povestea imi va fi iar real.

Sunt un om in care primavara asteapta sa infloreasca minuni (nu, nu trebuie sa fie ca atunci). Stiu asta, la fel cum stiu ca, la un moment dat, nu voi mai fi trista. Si iti voi zambi din nou ca atunci, ma vei lua de mana, si vom merge inainte. La fel cum stiu ca, la un moment dat azi, candva, un telefon va suna (aici aproape as spune Oare?)…

La fel cum sper ca fiecare condamnare are un final…

Si totusi te caut intr-una
Si totusi al tau am ramas
Cum soarele cauta luna
Mereu despartiti de un pas

(Emeric Imre – „Condamnare”)

Lasă un răspuns

