Moment-lalea

[27 ianuarie]

La statia de metrou Victoriei, la iesirea dinspre Senat, o tanti vinde lalele.
Poate nu e un fapt atat de ciudat sau neobisnuit, dar eu sunt o impatimita a lalelelor. Asa ca, in fiecare dimineata, ma opream cateva secunde sa ii admir cosul plin cu boboci albi, si rosii, si galbeni, si violet. Din cand in cand, tanti are si trandafiri sau orhidee. Dar mie imi plac lalelele. Cred ca mi se trage de cand eram mica, si aveam o carte de colorat cu Degetica. Si acolo, mama ei ii facute casa intr-o lalea. In rest: lalele venite de la Bucuresti, atasate de mana Cristinei, inainte de botez; lalele albe pe care le-am primit la 18 ani; lalele pe care un bun prieten mi le-a adus in varf de munte (impreuna cu surpriza venirii lui) galbene si pline de viata, pe o zapada de jumatate de metru; lalele primite de la grupa mea de exploratori la primul program pe care l-am avut cu ei; lalale cu care am facut primul meu aranjament floral (cu toate ca sunt printre cele mai nerecomandate flori pentru aranjamente); lalele din curtea bunicii mele, de atatea culori si atatea soiuri ca infloresc alternativ din martie pana in mai, in grupuri de cate 10-15-20 din fata curtii, pana pe alee si in spatele gradinii; lalele pe care am regretat ca anul trecut nu mi le-a oferit nimeni de ziua mea, si am scris aici, si a doua zi m-am vazut cu Rally care avea un buchet cu 23 de lalele rosii si mici pentru mine; lalele presate; lalele semne de carte. Azi, in somnul scurt de dinaintea alarmei ceasului, am visat lalele. Asezate intr-o vaza de lemn, pe biroul de lemn galben deschis, si in doua vaze de sticla pe pervazul geamului. Erau boboci, sau deschise, unele un pic ofilite, si zambeau cald din camera cu pereti cu tapet verde.
Nu cred in semne, dar un vis cu lalele ma poate face sa vad viata mai frumoasa. Ma poate face sa zambesc in dimineata asta, si sa sper in bine si in drumuri care se construiesc greu dar sigur.
Azi dimineata m-am oprit sa admir lalele din cos. Iar tanti a luat o lalea rosie si mi-a dat-o. Pentru ca ieri dimineata ii cumparasem 3 buchete de ghiocei si ii facusem „safteaua” si i-a mers bine toata ziua. M-a recunoscut, pentru ca in fiecare dimineata schimb cate doua vorbe cu ea in timp ce privesc florile.
Ziua de azi o primesc cu bucuria cu care primesc lalele uneori. Iar diseara floarea ce-mi va fi data va fi una in tonuri calde de muzica frumoasa, cantata de Stefan Tivodar, Cristina Andries si Mysha in El Comandante.
Voi ati primit flori in ultima vreme?

4 gânduri despre &8222;Moment-lalea&8221;

Lasă un răspuns

