Despre rabdarea pe care (nu) o am

Nu sunt o persoana rabdatoare, si singurele activitati care imi intretin rabdarea pe un termen mai lung de 10 minute sunt puzzelurile, origami sau alte activitati aritistice (colaje, pictat de foi, modelaja in plastelina), chestii la care nu am nici un talent real. Cartile care ma plictisesc in primele 30 de pagini au foarte putine sanse de a mai fi reluate (cu toate ca sunt sigura ca asa am ratat nenumarate opere care meritau totusi a fi citite pana la final). Nu am rabdare nici macar pentru a exersa pentru lucuri care imi plac, cum ar fi cantatul sau scrisul.

Cu toate acestea, saptamana asta am incercat sa imi invat inima sa fie mai rabdatoare in asteptarea ei. Sa nu planga pentru fiecare moment pe care il cauta cu disprare, ci sa il astepte cu curiozitate unui om care se indragosteste din nou. Sa nu se sperie de fiecare seara de tacere, ci sa o priveasca cu ochii mai veseli. Nu stiu cat a functionat. Cert e ca asteptarea a fost inrerupta de vocea ce isi face griji pentru mine si ce mi-a adus un somn lin, atat de rar in ultima vreme. Rabdarea de a nu veni acasa pana azi e rasplatita cu sentimentul de cald si bine care mi se impregneaza in piele. Si am invatat ca asteptarea si rabdarea au ceva de-a face cu optimismul. Pentru ca am inceput sa imi dezvolt si latura asta (da, contrar a ceea ce crede majoritatea sunt o predispusa a pesimismului, a  analizarii pana la sange a celor mai marunte lucururi si caderii in butoaie cu melancolie cand ti-e lumea mai draga), si in fiecare moment in care cred ca nu o sa mai am rabdare sau nu o sa mai pot merge inainte, inchid ochii. De multe ori, in asemenea cazuri, ma rog, doar pentru a simti un pic mai multa pace. Imi iau genunchii in brate, asa cum fac atunci cand ma sperii si nu mai stiu ce sa fac, si imi spun ca va fi bine.

Si in toata rabdarea asta, imi simt totusi sufletul agitat ca atunci cand astepti prima intalnire cu un om drag.

4 gânduri despre &8222;Despre rabdarea pe care (nu) o am&8221;

Lasă un răspuns

