Pentru ca am fost copil cuminte…

…ghetele mele nu am primit nuiele. Ci o pereche de sosete rosii cu model tematic. Si ciocolata buna cu iaurt si capsune. Si un sfarsit de saptamana mai alfel. Si mai ales: o seara minunata.

…am trait pentru o ora muzica si poezie altfel. Cu Dialoguri si fantezii in jazz. Un spectacol care a reusit sa imi faca piele gaina, sa tremur, sa zambesc, sa ma rup de orice. Ion Caramitru recitand Epigonii si Verde de-albastru. Si ale poeme din Eminescu. Si Nichita Stanescu. Aproape o supra-doza de Nichita Stanescu. Sa nu fiu inteleasa gresit: imi place poezia acestuia, mi-a hranit o perioada buna adolescenta (mai apoi am descoperit si alte poezii si alte moduri, dar am ramas atasata de el). Dar…combinatia de aseara, intre acorduri picurate pe pian de Jonny Raducanu, si versuri cantate, sau recitate, sau mimate (si pe alocuri toate trei la un loc) putea deveni un amestec prea puternic de arome. Dar combinatia a fost buna: intrerupta pe ici, pe colo, de momente usor umoristice, de cate un solo de pian, sau de cate un strigat poetic. Cat sa iti umple inima. Nu sunt adepta re-vazutului pieselor si consider ca o data e de ajuns. Dar recunosc ca Dialoguri si fantezii in jazz as revedea. Pentru ca mai rar mi-a fost dat o ora in care sa ma rup de lume cu totul. Si pana si pielea mea sa traiasca ce se intampla pe scena. [initial vroiam sa scriu ceva mai moderat si mai critic-constructiv despre spectacol. Nu imi iese. Poate pentru ca azi un reminder al grupului „Verde de-albastru” mi-a amintit de 13 decembrie. Uite asa, prin minunea internetului, stafiile liceului te urmaresc pretutindeni. Si nu doar poate, ci sigur pentru ca…a fost un moment de frumos. Cum mult prea rar mai gasesti]

…am reajuns in Iron City. Mai tineti minte cronicutza pe care o publicam in fiecare joi? Cea de la FolkFrate? Ei bine…aseara am revenit. In minunatul costum si pe tocuri, ca sa fiu sigura ca sunt observata (si mai ales pentru ca veneam de la diverse sedinturi), am asistat la o continuare binevenita a momentului de mai sus. A fost o seara placuta, calda, pe care am simit-o ca de suflet. Am cantat, cum nu am mai cantat de mult. Si am ascultat cu inima plina de iubire. Pe scena au fost prezenti niste copii (am ajuns exact cand cantau ultima piesa), recitalul serii a revenit lui Stefan Tivodar si Ciocanel (care au adus un mix de folk romanesc de Andries sau Alifantis si diverse muzici mai putin folk, dar la fel de dragi…precum „Road to hell”, „Billy Jean” sau „Don’t worry, be happy”. Favorite strict personale: „Nebun de alb” si „Hurt”. Moment special: „Buy me with a coffee”. Pentru mine, mereu prilej de zambet si de amintire a intalnirii). Am avut apoi parte de cateva piese cu Mysha si Teddy („Turturi metalici” si „Ploia asta nebuna” au fost sigur in playlist. Si „Omul plajei”). In rest: doi debutanti (copii simpatici, ce au cantat Peonix, de felicitat in special pentru partea de chitara), Supa (in afara de „Cantec pentru ea” si „Te-as fi iubit” a mai cantat niste cantecele de munte…nu mai stiu, ca eram prea ocupata sa ma joc cu diverse zdranganele. Gasiti link cu o cronica aici. [cu mentiunea ca Stefan Tivodar mentionat de ea la inceputul recenziei  e de fapt Ciocanel… 😛 ]. Si nu pot sa nu mentionez iepurele roz care a sustinut pentru o perioada firul de la microfon (se dusese o mufa) si care a fost asa…un fel de mascota a serii. Da…spre finalul serii mele au cantat Tivo si Teddy. Vali Sterian. Liniste

…am baut ceai in Vasiliada si am zambit mult. Pentru ca unii oameni, oricat ar creste, isi pastreaza inocenta de copil. Si tot cu inocenta de copil cauta zambetul si frumosul din ceilalti. Si, ramanand un pic copil, acesti oameni transmit forta, si optimism si putere, chiar daca nu isi dau seaman de asta Iar unul dintre acesti oameni se intampla sa imi fie si o buna prietena. La multi ani, Cristina! Si multumesc pentru toate visele impartasite, pentru orele vorbite la telefon, pentru trasee pe munte, pentru o ureche mereu gata sa asculte si o rugaciune la nevoie, pentru zambetul tau absolut fabulos si mana intinsa la nevoie. Sa ramai mereu o avalansa!

…visez frumos

…am devenit mai putin reticenta la ideea de decembrie [puteti citi aici despre problemele mele cu luna asta]

…si am reusit sa mai citesc si alteceva pe langa rapoare fiscale sau chestii de facultate: doi de Julian Barnes, Beatels (o carte de la Cotidianul, absolut dementiala. E mare cat o caramida dar e….eu am citit-o in trei zile…pentru ca m-a prins. Promit sa revin cu detalii), acum mai am putin si termin Portretul lui Dorin Grey (asta la capitolul carti recomandate de cand eram a 10-a dar pe care nu am apucat sa le finalizez), am recitit poezii de Rilke si de Marin Sorescu. Sunt mandra de mine, tocmai pentru ca incepuse sa ma sperii ca nu mai am timp sa citesc. Si pentru ca nu imi place. Nu ca acum as avea prea mult. Noroc ca merg cu metroul cam o ora juma pe zi 😉 Oricum am ajuns la performanta de a citi o singura carte (cine ma stie, stie si ca eu citesc 3 carti in paralel). De nevoie…Cand o sa imi iau timp sa scriu macar despre trei din cartile de luna asta imi dau un premiu. Unul dulce si cu multe calorii 🙂 Sau frumos mirositor si neaparat hidratant. [deh, sunt femeie si mi-e capul la cosmetice]

Gata, am scris mai mult decat e cazul si oricum ma indoiesc ca a citit cineva cap-coada ce am scris. Si daca a citit…imi pare rau ca nu am dat formula magica a X (unde X e ce doreste cititorul)

Intrebare intrebatoare: voi ce ati primit in schimb pentru ca ati fost cuminti? [am un feeling ca toti cei care citesc sunt cumintenia intruchipata…ca si mine de altfel :)]

Un gând despre &8222;Pentru ca am fost copil cuminte…&8221;

Lasă un răspuns

